Ny digital tungviktare värvas till Curamando

Curamando växer och rekryterar nu en Senior Advisor i form av det digitala proffset Ola Mattisson, tidigare VD på Zetas Trädgård. Med gedigen erfarenhet inom e-handel, social performance marketing och digital transformation stärker han Curamandos erbjudande ytterligare.

– Jag ser verkligen fram emot att hjälpa företag att utvecklas inom digital marknadsföring, och samtidigt få vara en del av Curamandos fantastiska kultur, säger Ola Mattisson.

Ola Mattisson har entreprenörskapet i blodet. Redan som 17-åring startade han upp sitt första bolag och han drivs av att utveckla företag och har alltid sett möjligheter där andra har sett problem. Ola var också tidig med att förstå och använda sig av sociala medier. Han insåg snabbt att det var något företag måste satsa på för att utvecklas, och startade därför en av Sveriges första sociala medier-byråer, 7billion.

– Jag var väldigt driven i att få företag att förstå innebörden av sociala medier. Redan då pratade jag om begrepp som content marketing och influencers. Antagligen lite för tidigt, säger Ola Mattisson, med en blinkning.

Under tiden Ola arbetade med 7billion besökte han vid ett tillfälle möbelmässan i Älvsjö, där han insåg att ingen sålde möbler online, varpå en ny idé växte fram.

– Jag fick idén till Furniturebox där och då och pitchade den till min bror, som startade företaget med en vän. Under några år byggde vi upp företaget tillsammans och med tiden blev Furniturebox en riktig framgångssaga, säger Ola Mattisson.

Från Zetas Trädgård till Curamando

Olas passion för att få företag att växa tog honom till slut till Zetas Trädgård, först som konsult och sedan VD. Han såg behovet av att erbjuda kunderna växtförsäljning online, och startade därför upp deras e-handel. En satsning som gick bra men efter en tid längtade Ola tillbaka till att arbeta mer fokuserat med digital affärsutveckling igen. Han kände till Curamando sedan tidigare och riktade sina blickar mot dem.

– Curamando har allt som jag letar efter. De har helt enkelt det bästa erbjudandet på marknaden och sitter på en otrolig kompetens inom vår bransch. Det händer så mycket inom digital marknadsföring och jag vill vara med och leverera på den här resan, säger Ola Mattisson.

Curamando har vuxit från 65 anställda i slutet av 2017 till drygt 150 idag, inklusive förvärvet av dotterbolaget Conversionista.

– Att få in en digital tungviktare som Ola Mattisson känns fantastiskt bra. Med hans kombinerade kompetens inom e-handel, social performance marketing och digital transformation på VD-nivå stärks Curamandos kunderbjudande ytterligare. Vi har lyckats otroligt bra med rekryteringen under 2018, och värvningen av Ola känns som pricken över i:et, avslutar Mattias Olofsson, VD Curamando.

• Ekonomi

Curamando hjälper företag att accelerera sin tillväxt genom att förbättra deras digitala konkurrenskraft och förmåga. Vårt koncept bygger på en kraftfull kombination av management consulting, digital expertis och erfarenhet från digitalt ledarskap i linjebefattning.

Vi är dedikerade till att driva en hållbar och långsiktig tillväxt för våra kunder. För att åstadkomma det agerar vi som en förstärkning av våra kunders digitala sälj- och marknadsteam där vi skapar värde i alla led. Denna modell har visat sig framgångsrik för både våra kunder och för Curamando. Vi har sedan starten 2012 växt med god lönsamhet och blev DI Gasell 2017 och 2018. Curamando förvärvade Conversionista 2017. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg och Oslo.