Despina Katsikakis anställs till en nyskapad roll som global Head of Occupier Business Performance.

Cushman & Wakefield anställer arbetsplatsvisionären Despina Katsikakis

Stockholm 12 september, 2017 – Arbetsplatsens inverkan på affärsutvecklingen är numera en kritisk faktor att ta hänsyn till för såväl hyresgäster som fastighetsägare. Företagens fokus har förflyttats från att jaga kortsiktiga besparingar i relation till fastigheter och lokaler till fokus på att attrahera talanger och främja engagemang, välbefinnande/hälsa och produktivitet. Arbetsplatsernas utformning blir därför allt mer viktig. Till synes små förändringar kan innebära betydande skillnader, såväl positiva som negativa, för verksamheten.

Cushman & Wakefield vill bli världens ledande rådgivare inom detta viktiga fokusområde och anställer därför Despina Katsikakis till en nyskapad roll som global Head of Occupier Business Performance. Despina Katsikakis är en välkänd visionär med lång erfarenhet och stor kunskap om framtidens sätt att arbeta och att tillskapa miljöer som ökar produktivitet och välbefinnande/hälsa. Hon är en branschledande expert på att uppnå konkreta affärsmål genom anpassningen av själva arbetsplatsen och har arbetat med några av världens största företag såsom Google, Unilever, BP, GSK och Microsoft.

Despina Katsikakis har även varit med och utvecklat research och vision för att framtidssäkra kommersiella utvecklingsprojekt runt om i världen. Senast det progressiva kontorsutvecklingsprojektet Londons TwentyTwo, som för närvarande är under uppbyggnad i London samt Europas första stora WELL-certifierade nybyggnadsprojekt.

- Att utveckla projekt och fastigheter för framtiden i samklang med hyresgästernas behov och affär blir alltmer viktigt när lokalutnyttjandet numera är en integrerad del av hyresgästernas business. Både utmaningen och möjligheten är global och det är därför viktigt att vi har en världsledande expert som speglar vår satsning inom detta område. Vi arbetar mycket med utveckling och research inom detta område i Norden och Despina Katsikakis unika erfarenhet och globala expertis kommer att vara till stor nytta för oss och våra kunder, säger Agneta Jacobsson, Head of Cushman & Wakefield Sweden and the Nordics.

-  Vi märker tydligt att våra kunder i allt större utsträckning anlitar oss i ett tidigare skede, säger Marie Cronström, Head of Occupier Services i Sverige. Som rådgivare kommer vi numera in redan i projekten för att medverka i att utarbeta arbetsplatsstrategier/”workplace strategies”. Det är en förutsättning för att skapa en optimal arbetsmiljö. Det handlar om människor och om hur vi optimerar och anpassar lokalerna utifrån deras och verksamhetens behov och inte tvärtom. Inte minst är det fokus på hälsoperspektivet – hur kan vi arbeta smartare, röra oss mer i vardagen och få balans i arbets- vs privatlivet, avslutar Marie Cronström.

Agneta Jacobsson
Head of Sweden and the Nordics
agneta.jacobsson@cushwake.com

Marie Cronström
Head of Occupier Services
marie.cronstrom@cushwake.com

Cushman & Wakefield är en världsledande leverantör av kommersiella fastighetsrådgivningstjänster, som hjälper kunderatt förändra människors sätt att arbeta, handla och leva. Företagets 45 000 anställda i mer än 70 länder erbjuder djup lokal och global marknadskunskap som skapar betydande värde för hyresgäster och investerare runt om i världen. Cushman & Wakefield är bland de största kommersiella fastighetstjänsteföretagen med en omsättning på över 6 miljarder USD och ett tjänsteutbud som omfattar uthyrning, asset management, capital markets, facility management (under varumärket C&W Services), globala hyresgästtjänster, investment management (under varumärket DTZ Investors), projekt- och utvecklingstjänster, hyresgästrepresentation och värdering & rådgivning. 2017 firar Cushman & Wakefield 100-årsjubileum. I 100 år har vi hjälpt våra uppdragsgivare att omsätta affärsidéer i handling. Om du vill veta mer, besök www.cushmanwakefield.com eller följ @CushWake på Twitter.

Relaterat innehåll