Kundfokus ATEA - statistik och jämförelser

I den här veckans kundfokus har vi riktat våra statistiska blickar mot ATEA. ATEA är en stor aktör inom it/teknik vilket också märks i våra databaser där många kunder använder ATEA som leverantör av it-produkter.

Vi frågade databasen “itfakta”, med 15.500 intervjuer på sitt samvete, några frågor och fick följande svar:

- ATEAs företagskunder vill i framtiden främst investera i infrastruktur, servrar och affärssystem.

- 77,78 % av ATEAs företagskunder är nöjda eller mycket nöjda med nätverkslösningar. Att ex jmf med Elgigantens 73,53 %

- 78,72 % av ATEAs företagskunder i Värmland är mycket intresserade av ny teknik. I norra Sverige (Norrbotten, Gävleborg, Västernorrland) är nyfikenheten ännu större! 83,15 % av ATEAS företagskunder är mycket intresserade av ny teknik.

- I Örebro finns en ATEA-kund som håller på Timrå, som tycker det är viktigast att försöka undvika en serverkrasch, bland möjliga it-problem som kan dyka upp.

Vi på Custice tackar ATEA för ett gott samarbete och hoppas på en spännande framtid med många insikter!

Läs mer på http://www.custice.se

• Datorer, datateknik, programvaror

• kundfokus
  • atea
  • rapport
  • it
  • teknik
  • leverantör
  • pr
  • försäljning

Vår affärsidé är att hjälpa våra kunder att hitta rakare vägar till ökad lönsamhet.

Vi har stor erfarenhet av undersökningar och har tack vare erfarenheten spetskompetens inom marknadsbearbetning och segmentering. Våra innovativa tjänster och egenutvecklade mjukvaror gör oss till din unika partner.

Vi arbetar på ett nytänkande sätt och blandar innovation med kompetens från vår mångåriga erfarenhet för att skapa bästa möjliga förutsättningar för ert företag. Vi vill arbeta tillsammans med er för att utveckla och förbättra er verksamhet. Med hjälp av statistiska undersökningar ser vi till att ni lägger energin på rätt saker och utvecklar den delen av verksamheten som är mest lönsam.

Vår företagskultur kännetecknas av flexibilitet och viljan att stärka kundernas position på marknaden. Målet är att hjälpa våra kunder att tappa färre kunder, öka marknadsandelar, skapa strategier för sitt arbete och sist men inte minst att öka lönsamheten.

Mikael Glännström

Presskontakt informationsansvarig 0738 290 860