Canon EOS 1D X Mark II - supersnabb toppmodell

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2016 16:46 CET

Idag lanserar Canon EOS 1D X Mark II - en systemkamera i det absoluta toppskiktet. Modellen är en uppföljare till populära EOS 1D X som har tagit täten bland snabba och effektiva sportkameror. Med Canon EOS 1D X Mark II har man ytterligare förbättrat den prisade autofokus-funktionen. En stor nyhet är även kamerans stöd för filmning i 4K med upp till 60 fps.

I vårt actionladdade liv har kraven att kunna ta en snabb och skarp bild ökat enormt. Idag har Canon släppt en systemkamera i det absolut toppskiktet - Canon EOS 1D X Mark II. Kameran är en uppföljare till den populära EOS 1D X som har tagit täten när det gäller sportfoto. Om vi får tro specifikationerna så verkar Canon EOS 1D X Mark II bli nästa drömverktyg för dig som jobbar med bilder inom sport- och actionfoto. Med sin snabba autofokus kommer den upp i 14 bilder per sekund med full autofokus-funktion och upp till 16 bilder per sekund med uppfälld spegel.

Utöver en snabbare och bättre autofokus-funktion så utlovas en ny 20 Mpixels CMOS-sensor med Dual Pixel AF. Fasdetektionssensorerna som är integrerade i bildsensorn ger en hög AF-prestanda som inte minst är märkbar i LiveView och vid filmning. Dubbla Digic 6+-processorer hanterar ljusmätning, autofokus, bildbehandling med mera. AF-systemet är omarbetat och har nu 61 st mätpunkter.

Till detta kan tilläggas en stor nyhet inom filmfunktionen. Canon EOS 1DX Mark II har stöd för filmning i 4K med upp till 60 fpd samt Full HD med upp till 120 fps.

Mer information hittar du på vår hemsida.

CyberPhoto AB (www.cyberphoto.se) säljer fotoprodukter, mobiltelefoner, hemelektronik och fritidsprodukter. I sortimentet finns över 10 000 artiklar av kända varumärken till marknadens bästa priser. Eget lager, effektiv logistik, effektiva inköp kombinerat med kunnande, engagemang och medvetenhet om kundens behov ger Cyberphoto de konkurrensfördelar som behövs på den nordiska hemelektronikmarknaden.