Celebert besök på CyberPhoto Expo Umeå

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2016 08:00 CEST

Den 15 oktober arrangeras CyberPhoto Expo på Nolia i Umeå. Leverantörerna är på plats och visar det senaste inom foto och film. Som besökare kan man kostnadsfritt lyssna till inspirerande föreläsare under dagen bl a Joakim Odelberg, fotograf, naturfilmare och programledare, John Hagby, vinnare av Porträtt SM 2016 och Sara Che -skicklig modebloggare och influencer.

Idén om en fotomässa föddes redan förra året då CyberPhoto firade 20 år som e-handlare. Då genomfördes en hel vecka med aktiviteter, detta år koncentreras allt till en enda fullspäckad dag på Nolia - lördagen den 15 oktober.

"Vi ser att intresset för foto och film är oerhört stort i hela Norrland. Det känns som en naturlig del av vårt arbete att hjälpa de här kreativa människorna att få träffa leverantörer och inspiratörer i sitt eget närområde" säger Tobias Lehtinen, Affärschef.

Under dagen kommer besökarna att få möjlighet att se och testa höstens nyheter. De största leverantörerna är på plats med personal, tips och mässpriser. Som besökare på CyberPhoto Expo kan man även få inspiration från en mängd kunniga föreläsare - helt kostnadsfritt.

Föreläsarna som besöker CyberPhoto Expo 2016 är bland annat:

Joakim Odelberg - känd naturfilmare, fotograf och programledare.

John Hagby - fotograf med stor kunnighet inom ljussättning. Vinnare av Porträtt SM 2016.

Sara Che - skicklig modebloggare, influencer och Olympusfotograf. Che har koll på hur man arbetar effektivt med sociala medier och vilka bilder som ökar antalet följare.

Ogun Caglayan Turkay - naturfotograf vars djurbilder har handplockats av National Geographics.