CyberPhoto utökar trots stort tapp för fotobranschen

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2011 08:00 CET

Trots höstens kraftiga tapp för branschen så står CyberPhoto starka. Enligt rapporterna vinner företaget marknadsandelar och denna vecka slår man även upp portarna för en helt ny varugrupp - hushållsprodukter.

Hösten har varit tung för många av aktörerna på fotomarknaden. Med en kraftigt vikande försäljningstrend och ett tapp på närmare 25%* så har många handlare fullt upp att hitta ljuset i en mörk tunnel. CyberPhoto fortsätter dock framåt och kan glädjande rapportera att man tar marknadsandelar på den kraftigt vikande marknaden. Nu utökar företaget med ännu en varugrupp och lanserar en undersida som har fått namnet "Hushåll".

-"Vi har en lång erfarenhet av näthandel och en dokumenterat god kundservice vilket har lett till att våra kunder har efterlyst fler varugrupper hos oss. Under de senare åren har vi arbetat intensivt med att utöka vårt sortiment med varugrupper som mobiltelefoni och fiske&jakt. Nu ser vår hushållssida äntligen dagens ljus och självklart är detta sortiment ett mycket välkommet tillskott i Cyberphotofamiljen”. säger Tobias Lehtinen, Försäljningschef på CyberPhoto AB.

Tanken är att det ska vara lätt att hitta kompletta serier under hushållsfliken och bland utbudet kan nämnas; Tefal Jamie Oliver, Björn Axen Tools, Kenwood, Moulinex Masterchef, OBH Nordica Chili med flera.

* Enligt GFK Retail Technology juli-september 2011