CyberPhoto utser de bästa produkterna 2013

Pressmeddelande   •   Dec 13, 2013 11:00 CET

Året närmar sig sin final och det betyder också att CyberPhoto har utnämnt de bästa produkterna bland årets foto- och mobilnyheter. För andra året i rad presenteras CyberPhoto Awards och i år har man utnämnt de bästa produkterna i 22 olika kategorier.

Bland vinnarna ses bland annat LG G2 som utses till "Årets smartphone" tack vare sin hårdvara, design och överkomliga pris. "Årets optik" blir Tamron AF SP 90/2,8 Di VC USD Macro 1:1 och som kronan på verket utses "Årets produkt alla kategorier" som i år tillfaller Olympus OM-D EM-1. Varje segrare har noga utvalts efter test, specifikation och funktion.

"Det är roligt för oss att få belöna de leverantörer som vi tycker har gjort de bästa produkterna under 2013 med en utmärkelse och ett diplom utöver äran. Eftersom vi idag testar ca 250 produkter per år så har vi en god samlad bild över vilka produkter som verkligen är bra eller inte. Det är vi helt unika på i Sverige. Man kan säga att CyberPhoto Awards är vårt sätt att snabbt summera årets tester genom att plocka russinen ur kakan, hoppas att det smakar!"säger Thomas Lövgren, grundare av CyberPhoto.

En fullständig lista över vinnarna presenteras i CyberPhotos blogg, www.cyberphoto.se/blogg där besökarna kan följa de hundratals tester och artiklar som ges ut varje år.