Fotomässan i Umeå en succé

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2019 11:42 CET

Bingo Rimér var en av föreläsarna under fotomässan i Umeå 2019.

PhotoExpo i Umeå har slagit rekord ännu en gång. Årets fotomässa besöktes av 3500 personer från hela Sverige allt från Västra Vemmenhög i södra Skåne till Gällivare i norr, ett spridningsområde på hela 178 mil. Förra året uppskattades besökarantalet till 2500 personer.

Besökaren Börje Norhager från Östersund berättar via sin blogg: - ...flera av seminarierna var intressanta och givande och särskilt Ulla Lohmanns gripande berättelse och fantastiska bilder från hennes möten med folket på Papua Nya Guinea - deras kultur och riter avseende deras döda var en oförglömlig upplevelse. Hennes bilder av och i vulkaner var ju också i högsta klass - inte undra på att hon levererar bilder regelbundet till National Geographic.

Bland de 34 utställarna fanns tillverkare, företag, fotoklubbar och fotografer.

Anthon Wennberg, Nordisk försäljningschef för kameratillverkaren Nikon var på plats och säger:
- Vi på Nikon hade äran att vara med för fjärde året i rad på Cyberphoto Expo i Umeå. Detta är en fantastisk möjlighet att jobba tätt med våra partners samt träffa slutkunder. En stor eloge till Cyberphoto som återigen överträffat sig själva med en av dom bästa mässorna i norden.

En av föreläsarna, Bingo Rimér, uttrycker sig så här kring fotomässan i Umeå:
- Jag är så otroligt imponerad av PhotoExpo. Att man på så relativt kort tid lyckats bygga upp en så stor och väldigt fin fotomässa i världens härligaste stad Umeå. Det som genomsyrar hela mässan är passionen för foto, film och kreativitet. Precis som det ska vara och precis där man vill vara. Hatten av för CyberPhoto som skapat något som bygger på ett genuint engagemang."

PhotoExpo arrangeras av CyberPhoto AB.