Fujifilm lanserar värstingen GFX 50S

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2017 11:50 CET

Fujifilm GFX 50S med det nya objektivet GF 63mm F 2.8 R WR

Fujifilm GFX 50S lanseras idag och levererar den högsta bildkvaliteten någonsin i Fujifilms mångåriga historia. Den spegelfria mellanformatskameran har en sensor på 51,4 Megapixel serverad i ett mycket kompakt och smidigt kamerahus. Tillsammans med kameran presenteras även en ny uppsättning objektiv.

2017 börjar med några mycket spännande nyheter för fotomarknaden. Fujifilm har idag presenterat GFX 50S en mellanformatskamera med en sensor på 51,4 Megapixel. Sensorn är hela fyra gånger större än föregångarna i den populära X-serien. X-seriens design och mycket lyckade hantering vad gäller reglage och sökare han man bibehållit. Därmed har man skapat en lätt och smidig spegelfri mellanformatskamera med god ergonomi.

Kamerahuset är väderskyddat och tillverkat i magnesium till glädje för alla som arbetar i en mängd varierande miljöer. 117 kontrastdetekterande autofokuspunkter, vinklingsbar touchskärm, dubbla SD-kortsplatser och Full HD Video upp till 30 fps är några av de många specifikationerna. Mer om dessa finns på hemsidan där även ett test dyker upp så snart kameran finns på plats.
Rek pris för GFX 50S är 69 999kr.

Tillsammans med GFX 50S presenteras även tre nya objektiv.

Normalobjektiv GF 63mm F 2.8 R WR

Normalzoom GF 32-64mmF4 R LM WR

Makroobjektiv GF 120mmF4 R LM OIS WR Macro

Objektiven kommer att vara tillgängliga på marknaden tillsammans med kameran GFX 50S redan under mars 2017.

Vill du veta mer?

Kontakta