Omsättningsrekord trots en vikande marknad

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2016 08:40 CEST

CyberPhoto AB har för andra året i rad slagit all time high. Bokföringsåret 2014/2015 avrundades med en omsättning på 235 miljoner kronor vilket var den högsta någonsin. Nu står det klart att man ytterligare en gång har slagit omsättningsrekord. En stor prestation i en marknad som har uppvisat en vikande trend under flera år.

Under veckans gemensamma personalmöte möttes de anställda på CyberPhoto AB av ett alla tiders resultat. Det meddelades nämligen att man kl 10:10 den 27 april hade passerat föregående års omsättning på 235 miljoner kronor.

Trots att marknaden för foto fortsätter att sjunka så har man lyckats ta viktiga marknadsandelar och ytterligare befästa sin position som ett av Sveriges mest framgångsrika e-handelsföretag inom foto och mobiltelefoni.

- Det här känns enastående! Att vi med hjälp av vår personal och ett orubbligt engagemang har kunnat slå vårt omsättningsrekord ännu ett år glädjer oss något oerhört, säger Patrick Ohlsson, VD på CyberPhoto AB.

- Man kan säga att marknaden har varit obarmhärtig under de senaste åren. Vi har sett nya trender komma och gamla gå i graven lika fort. Utmaningarna har varit många men vi har klarat av att se fler möjligheter än svårigheter. Vi vill rikta ett stort och varmt tack till våra trogna kunder för att de fortsätter stödja oss – utan dem hade det här inte varit möjligt, avslutar Tobias Lehtinen, Affärschef.

Vill du veta mer?

Kontakta: