Powershot G1 X Mark II och Canon EOS 1200D

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2014 08:55 CET

Idag släpper Canon flera intressanta fotonyheter. Den största nyheten är Powershot G1 X Mark II, en uppgradering av den mycket populära proffskompakten GX-1. Vi ser även Canon EOS 1200D kliva in som en ny spelare på instegsmarknaden.

Så här i OS-tider släpps nu de nya lagspelarna för dig som älskar foto. I dagens lineup syns bland annat Powershot G1-X Mark II - en kompaktkamera för dig som är en riktigt kräsen fotograf. Canon har tagit inspel från föregångarens användare och toppat den nya Canon GX-1 Mark II med bättre prestanda och möjlighet till kontroll. G1X Mark II har en 1,5" stor sensor, ungefär dubbla ytstorleken mot 1" sensor vilket borgar för att man vill skapa bästa möjliga förutsättningarna för att ta bra bilder. Här tillkommer också dubbla kontrollringar för att ge en snabb och intuitiv hantering av funktioner som bländare, fokus och tid. Med Mobile Device Connect-knappen kan du enkelt dela med dig av dina bästa ögonblick via WiFi och NFC.

På instegsmarknaden kliver Canon EOS 1200D in, en lättsam medspelare för den nyblivne entusiasten. Med en inbyggd funktionsguide och den nyutvecklade appen EOS Companion har man allt stöd man kan behöva för att hantera kamerans funktioner och få inspiration i fotografins spännande värld.

Du hittar ingående specifikationer och fler nyheter på CyberPhotos hemsida.