Cygate är Citrix nya platinumpartner

Cygate är Citrix nya platinumpartner

Från den första juni är Cygate platinumpartner till Citrix i Sverige. Partnerskapet ger slutkunden ett kvitto på djup Citrix-kompetens, och för Cygate innebär det större möjligheter.

– Kraven på en platinumpartner är höga. Det krävs en betydande omsättning på Citrix-området och att partnern har ett stort antal certifierade Citrix-tekniker. Den kund som gör affärer med en platinumpartner vet därför att den gör affärer med ett företag som har djup expertis. Jag är glad över att få välkomna Cygate till vår Platinumnivå, säger Daniel Lindkvist, Sverigechef på Citrix.

Urban Klinteby, affärsområdesansvarig på Cygate med ansvar för mobila lösningar, ser
platinumpartnerskapet som ett naturligt steg, i linje med Cygates satsningar på
Citrix-kompetens och att erbjuda mobila lösningar.

– Vi har varit guldpartner till Citrix i många år. I möten med våra kunder har vi under en
längre tid upplevt ett allt större behov av mobila arbetssätt där användaren vill nå sitt skrivbord, applikationer eller företagsdata oberoende av var de befinner sig eller vilken enhet de använder. Dessutom finns ett starkt behov av att leverera detta med hög säkerhet. Därför har vi investerat kraftigt i kompetens inom detta område och tar nu steget fullt ut till Citrix platinumpartner. Efter
att länge ha haft en mycket stark position inom Citrix-området framför allt i södra delen av Sverige växlar vi nu upp med lokal kompetens för hela landet, säger Urban Klinteby.

Cygate har under den senaste månaden utbildat ytterligare 20 tekniker för att möta efterfrågan
på marknaden och Urban Klinteby tror att området kommer att växa ytterligare.

– Vi har starkt fokus på virtualisering, nätverk, säkerhet och mobilitet. Citrix lösningar används också allt mer i våra drifttjänster, och mappar väl mot vår portfölj och vår expertis. Särskilt inom mobilitet ser vi att det händer mycket just nu, och där ser vi Citrix som en strategiskt viktig partner.

Dessutom har Telia i nära samarbete med Cygate under våren 2014 lanserat Telia Mobility Management som inkluderar en rad tjänster kring mobila arbetssätt, exempelvis livscykeltjänster, device management och mobil säkerhet. För att möjliggöra detta fyller Citrix produkter en viktig roll.

Om Cygate
Cygate är Nordens ledande systemintegratör inom IT och telekommunikation. Med stöd av den främsta teknologin skapar vi morgondagens lösningar och tjänster för nätverk, säkerhet, server och lagring, alltid med målet att öka effektiviteten och minska riskerna för företag och organisationer. Cygate ägs av TeliaSonera och har över 700 medarbetare och på 21 orter i Sverige och Finland.

Om Citrix
Citrix (NASDAQ:CTXS) är marknadsledande inom virtualisering, nätverk och molnlösningar. Citrix möjliggör nya, säkra arbetssätt med hjälp av virtualiserad och mobil teknik, som kan användas när som helst, på vilken typ av enhet och nätverk som helst. I 25 år har Citrix levererat innovativa
lösningar för ökad produktivitet och mobilitet. Produkterna används av fler än 330 000 organisationer och över 100 miljoner användare världen över.
Omsättningen år 2013 var 2,9 miljarder dollar.

Läs mer på se.citrix.com. Följ oss på: Facebook | Twitter

Daniel Lindkvist, Sverigechef, Citrix:

Urban Klinteby, affärsområdesansvarig, Cygate:https://dl.dropboxusercontent.com/u/73894092/citrix/UrbanKlinteby.png

Thomas Stensbøl, Citrix
thomas.stensbol@citrix.com