Cygate breddar Datacenter-erbjudandet med intelligent logghantering från HP

Cygate har blivit certifierade av HP Enterprise Security Products (ESP) för ArcSight, en lösning för intelligent logghantering som underlättar IT-driften och det löpande säkerhetsarbetet på företag och myndigheter.

HP ArcSight möter ett stort behov av hjälpmedel för att överblicka och analysera de väldiga mängder data som loggas i dagens IT-system och nätverk. Samtidigt som datamängderna växer och komponenterna integreras blir det allt svårare att spåra inkräktare eller oönskad trafik inom det egna nätverket. Med intelligenta loggfunktioner som ArcSight blir det lättare att identifiera och spåra misstänkta aktiviteter som intrångsförsök och att spåra vem som gjort vad och när.

‒ Vi ser det som naturligt att bygga upp kompetens om HP ArcSight för att bredda Cygates Datacenter-erbjudande. ArcSight är en stark lösning för logghantering som hjälper företag och myndigheter att minska riskerna och öka effektiviteten i IT-driften och säkerhetsarbetet, säger Anders Jägermo, Business Manager Security på Cygate.

HP ArcSight utför en intelligent analys i realtid av loggdata så att drift- och säkerhetsansvariga får bättre överblick över system, nätverk och applikationer, med rapportering och larm på rätt nivå så att problem och potentiella hot relaterade till drift eller säkerhet kan upptäckas och åtgärdas snabbt och effektivt.

‒ Med certifieringen för HP ArcSight blir Cygate en ännu mer värdefull partner både för oss och för kunderna. Målet är att underlätta det dagliga arbetet och minska komplexiteten för våra gemensamma kunder, säger Stefan Korsbacken, Partner Business Manager på HP.

Med HP ArcSight på plats säkerställer man att inga otillåtna intrång sker, att organisationens säkerhetspolicy efterföljs samt att organisationen upprätthåller de krav som ställs i regelverk som PCI, SOX, ISO27000, med flera.

HP ArcSight kan hantera logginformation som skapats av ett stort antal system och enheter från olika leverantörer. ArcSight-plattformen har även stöd för virtualiserade och mobila IT-miljöer, liksom molntjänster.

Cygate är ett nordiskt företag i själ och hjärta, vi finns representerade på över 20 orter i både Sverige och Finland. Tack vare våra partnerskap med de ledande leverantörerna, att vi jobbar nära våra kunder samt erfarenheter av att skapa lösningar åt bland annat banker, detaljhandelsföretag, kommuner, landsting, media, statliga bolag/myndigheter och tillverkningsföretag, har vi skaffat oss djup teknisk kunskap inom IT-infrastruktur.