Cygate utsedd till årets Check Point-partner i Europa

Cygate utsedd till årets Check Point-partner i Europa

Check Point, ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag, har utsett den svenska system-integratören Cygate till årets partner i Europa 2014. Cygate tog emot utmärkelsen vid Check Points årliga konferens, som hölls Wien inför drygt 1500 gäster.

Cygate inledde, som första svenska systemintegratör, samarbetet med Check Point redan i mitten av nittiotalet och är idag deras största partner i norden.

– Cygate har varit med sedan starten och är en mycket lojal partner. De är snabba på att implementera ny teknik och nya lösningar från Check Point, vilket har varit en stor del i våra framgångar i Sverige. Nu ser vi fram emot att tillsammans med Cygate fortsätta vårt arbete med att hjälpa svenska företag och organisationer med deras IT-säkerhetsutmaningar, säger Anders Larsson, Channel Manager på Check Point.

Motiveringen till utmärkelsen löd:

Cygate startade sin resa med Check Point och Firewall-1 i mitten av nittiotalet och har sedan dess varit en av Check Points mest dedikerade partners. Cygates resultat i kombination med att de ligger i framkant när det gäller att använda sig av nya tekniker för att stoppa IT-attacker, samt att de arbetar som en trusted advisor inom alla Check Points produktområden, ligger till grund för denna utmärkelse.

– Vi är extremt glada och stolta över att få ta emot denna utmärkelse från Check Point, det är ett kvitto på vår höga ambition och våra resultat inom säkerhet. Vår strategi är att arbeta väldigt nära våra leverantörer för att utmana såväl dem, som oss själva och kunderna. Det gör att vi kan leverera smarta säkerhetslösningar som möter kundernas behov och att vi hela tiden ligger i framkant vad gäller IT-säkerhet. Vi ser fram emot att tillsammans med Check Point fortsätta att driva utvecklingen på området framåt, säger Michael Mothander, Business Area Manager Säkerhet på Cygate.

För mer information:

Michael Mothander, Business Area Manager Säkerhet på Cygate, 076 762 60 53.

Bifogad bild för fri användning. Från vänster: Shmuel Agi (Regional VP Check Point), Bruno Darmon (VP Sales Europe Check Point), Gregory Singh (Regional Director East Cygate AB) och Amnon Bar-Lev (President Check Point).

Cygate är Nordens ledande systemintegratör inom IT och telekommunikation. Med stöd av den främsta teknologin skapar vi morgondagens lösningar och tjänster för nätverk, säkerhet, server och lagring, alltid med målet att öka effektiviteten och minska riskerna för företag och organisationer. Cygate ägs av TeliaSonera och har över 700 medarbetare och på 21 orter i Sverige och Finland.