Carl-Johan Westas, Branch Manager European Logistics Gothenburg

Ny Branch Manager på Dachser Sweden

Carl-Johan Westas (42) är ny Branch Manager European Logistics på Dachser Sweden ABs Göteborgskontor.

Carl-Johan Westas har 22 års erfarenhet inom transportbranschen, bland annat från DHL och Bring. Han har en kandidatexamen i logistik från Handelshögskolan i Göteborg, och han började på DHL 1995. I december 2012 blev han Branch Manager på Bring i Göteborg. Därutöver är Carl-Johan styrelseordförande för Transportindustriförbundet Region Väst.

I november 2017 började han sin nya position som Branch Manager European Logistics Göteborg och tar över efter Peter Hut som är ny General Manager European Logistics i Hvidovre, Köpenhamn.

”Jag är mycket glad över att Carl-Johan, som tar med sig en gedigen kunskap och erfarenhet inom transportbranschen har tackat ja till positionen som Branch Manager European Logistics Göteborg. Carl-Johan har en stark förståelse för branschens utveckling och de stora trenderna och utmaningarna som våra kunder står inför”, säger René Sidor Managing Director Dachser Nordic.

Dachser kontoret i Göteborg ligger med anslutning till E6 och E20 och är därmed positionerad i ett av Sveriges hetaste logistikcenter och kan betjäna hela Skandinavien härifrån. Terminal har en 1750 kvadratmeter stor omlastningshall med 15 portar samt 850 kvadratmeter kontorsyta. Hela tomten omfattar 31 000 kvadratmeter.

Första kvartalet 2018 kommer Carl-Johan Westas att resa runt till ett antal Dachser-kontor för att få en bra inblick i Dachsers värld.

Familjeföretaget Dachser har sitt säte i Kempten i Tyskland och är en av de ledande logistikleverantörerna i Europa.

Dachser erbjuder transportlogistik, lagerhållning och kundspecifika tjänster inom tre affärsområden: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics och Dachser Air & Sea Logistics. Företagets erbjudande avrundas genom omfattande tjänster som sträcker sig över flera affärsområden, såsom kontraktlogistik, konsultverksamhet och branschspecifika lösningar. Ett sömlöst transportnätverk – både i Europa och i andra världsdelar – och informationsteknologi som är helt integrerad i alla system tillhandahåller intelligenta logistiklösningar överallt.

Dachser har cirka 27 450 anställda på 409 platser världen över. Företagets intäkter uppgick 2016 till 5,71 miljarder euro. Logistikleverantören genomförde totalt 80 miljoner leveranser med en sammanlagd vikt på 38,2 miljoner ton. Dachser representeras av en egen landsorganisation i 43 länder.

Läs mer på www.dachser.se

Presskontakt Communications Manager Nordic +45 36 34 99 14