BILMÄRKET DACIA - HÖGST KUNDLOJALITET

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2014 08:00 CEST

BILMÄRKET DACIA – HÖGST KUNDLOJALITET

Dacia är det varumärke på bilmarknaden som under det senaste året har högst kundlojalitet i Sverige. Av alla de personer som köpt en ny bil de senaste 12 månaderna och som tidigare ägde en Dacia så har 72,2% köpt en Dacia igen. (källa: Vroom)

”Den höga kundlojaliteten bekräftar vad vi hör när vi träffar våra Daciakunder, som säger att de är väldigt nöjda med sin bil ”, berättar Joakim Jöhncke, Varumärkeschef Dacia.

7 av tio Daciaägare köper alltså en ny Dacia igen. Snittet på marknaden ligger på 44,8% när det gäller lojalitet.

Försäljningsframgångarna med Dacia fortsätter i Sverige som nu ligger på en marknadsandel på 1,8 %. I juli 2014 ökade Dacia (367 registreringar) med +80 % vs juli 2013.

”Det är framför allt priset som gör att man väljer en Dacia. Kunden får en ny bil med tre års nybilsgaranti för samma pengar som en begagnad och uppenbarligen uppfyller Dacia vad den lovar; robust, rymlig och prisvärd”, avslutar Joakim.

Dacia säljs och marknadsförs av Renault Nordic AB i Sverige, som är ett helägt dotterbolag till Renault SAS i Paris. Sedan den 2009 distribuerar Renault Nordic AB Dacia personbilar och lätta transportbilar, reservdelar och service efter köpet med egen operativ verksamhet. Dacia säljs på 51 försäljningsställen i Sverige och märket har personbilsmodellerna Sandero, Lodgy, Logan MCV, Duster samt transportbilsmodellen Dokker Van.

Kommentarer (3)

Ja,hej.Det är ju det som jag har sagt,ända sen Dacia konceptet kom i dagen.Alltså Dacia har kommit för att stanna på svenska bilmarknaden.Dacia är en bil för svenska folket,ser bra ut är robust utan att vara /klumpig/är smidig-bra ekonomiska motorer-dom håller ett mycket bra pris,som är överenskommligt för dom flesta individer utan att det kostar skortan,så att säga det finns pengar kvar till mat på bordet.Leif.

- Leif Grönwall - 2014-08-11 20:23 CEST

synd bara att dustern inte kan levereras med tex röd solid det skulle locka fler köpare och automatlåda och möjlighet att beställa parkeringsvärmare till bra pris från fabrik.saknar även automatisk climat anläggning.

- Lasse - 2014-08-13 11:37 CEST

Marknaden för parkeringsvärmare är verkligen snedvriden. Två spelare (Eberspächer och Webasto) i oligopol som tar hutlösa priser och bestämmer spelreglerna helt. Något för EU att granska.

- Berra - 2016-04-02 09:29 CEST

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.