Duster ställer upp i Dakar-rallyt!

Pressmeddelande   •   Dec 22, 2015 11:50 CET

Duster ställer upp i Dakar-rallyt

För fjärde gången kommer Duster till start i det legendariska Dakarrallyt. Målet är klart. Det argentinska laget skall vara bland de tio bästa!

En Duster kan lite av varje – det vet de som har en. Klara av tuffa stigningar och utmaningar där många andra bilar måste ge upp. Det är framför allt den egenskapen som Renault i Argentina vill lyfta fram när man ställer upp i det tuffaste av motorsportsevent – Rally Dakar – med sin version av Duster, som inte har några likheter med standardversionen.

Teamet har deltagit tidigare, det är fjärde gången för Duster i Dakar. Första gången fick teamet nöja sig med att komma på plats 29. Året därpå kom man på en imponerande fjortonde plats och en fjärde plats i sin kategori.

Teamet är mer än redo för 2016 års tävling. Renault Sport Technologies stöttar upp och tillsammans har man byggt två bilar som har blivit lättare med en V8-motorn på 387 hk.

Dakar-rallyt kan följas på Eurosport 1 från 2/1 kl 11.00-23.30!

Dacia säljs och marknadsförs av Renault Nordic AB i Sverige, som är ett helägt dotterbolag till Renault SAS i Paris. Sedan 2009 distribuerar Renault Nordic AB Dacia personbilar och lätta transportbilar, reservdelar och service efter köpet med egen operativ verksamhet. Dacia säljs på 59 försäljningsställen i Sverige och märket har personbilsmodellerna Sandero, Lodgy, Logan MCV, Duster samt transportbilsmodellen Dokker Van.

Kommentarer (0)