Duster ställer upp i Dakar-rallyt!

Pressmeddelande   •   Dec 22, 2015 11:50 CET

Duster ställer upp i Dakar-rallyt

För fjärde gången kommer Duster till start i det legendariska Dakarrallyt. Målet är klart. Det argentinska laget skall vara bland de tio bästa!

En Duster kan lite av varje – det vet de som har en. Klara av tuffa stigningar och utmaningar där många andra bilar måste ge upp. Det är framför allt den egenskapen som Renault i Argentina vill lyfta fram när man ställer upp i det tuffaste av motorsportsevent – Rally Dakar – med sin version av Duster, som inte har några likheter med standardversionen.

Teamet har deltagit tidigare, det är fjärde gången för Duster i Dakar. Första gången fick teamet nöja sig med att komma på plats 29. Året därpå kom man på en imponerande fjortonde plats och en fjärde plats i sin kategori.

Teamet är mer än redo för 2016 års tävling. Renault Sport Technologies stöttar upp och tillsammans har man byggt två bilar som har blivit lättare med en V8-motorn på 387 hk.

Dakar-rallyt kan följas på Eurosport 1 från 2/1 kl 11.00-23.30!

Dacia säljs och marknadsförs av Renault Nordic AB i Sverige, som är ett helägt dotterbolag till Renault SAS i Paris. Sedan 2009 distribuerar Renault Nordic AB Dacia personbilar och lätta transportbilar, reservdelar och service efter köpet med egen operativ verksamhet. Dacia säljs på 59 försäljningsställen i Sverige och märket har personbilsmodellerna Sandero, Lodgy, Logan MCV, Duster samt transportbilsmodellen Dokker Van.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.