Daftö har chans att vinna barnfamiljernas finaste pris

Daftö har chans att vinna barnfamiljernas finaste pris

Daftö är återigen nominerade till Stora Barnsemesterpriset, som varje år röstas fram av barnfamiljer runt om i Sverige. Daftö Resort är nominerad i kategorin ”Bästa Campingplats för barnfamiljer” och nöjesparken Daftöland är nominerade i kategorin ”Bästa Temapark i Norden”.

Konkurrens i de båda kategorierna är stenhård. De som är nominerade till ”Bästa Temapark i Norden” är utöver Daftöland, bland andra Legoland (Danmark), Muminvärlden (Finland) och Astrid Lindgrens Värld (Sverige). Daftöland är det enda nominerade bidraget från Västsverige.

Kategorin ”Bästa Campingplats för barnfamiljer” har funnits sedan 2012 och Daftö har rekordet i antal förstaplaceringar med sina tre tidigare vinster. De nominerade anläggningarna är utspridda över Sverige och en fjärdedel av de nominerade är belägna på Västkusten, varav två i Bohuslän.

-Att barnfamiljer själva nominerat oss är det finaste kvittot vi kan få, eftersom det är deras åsikt som betyder allra mest för oss. Vår drivkraft är att skapa glädje och minnen för livet för de som besöker oss. Och nomineringen ger oss energi att hela tiden jobba för att bli ännu bättre, säger Lena Kempe, VD för Daftö.

Bakom utmärkelserna står Barnfamiljer.se, Sveriges stora semestersajt för barnfamiljer. Fram till den 10 mars kan du rösta på dina favoriter i de olika kategorierna.

Rösta på Daftöland som Temapark i Norden här
Rösta på Daftö som Bästa Campingplats för barnfamiljer här

För mer information, vänligen kontakta:
Lena Kempe, VD och delägare i tredje generation
+46(0)73 270 99 50, lena@dafto.se