Tidigare i vår besökte piraterna Ullevi då Daftö Resort var matchvärd. Nu är det dags för IFK att besöka Daftö. Bild: Tommy Höll

Succé-Blåvitt laddar på Daftö Resort

Nya och unga IFK Göteborg har överraskat alla. Nu laddar de för omstarten på Daftö Resort.

Inför den allsvenska fotbollssäsongen 2019 var det åtskilliga experter som tippade anrika IFK Göteborg som ett lag i botten. Verkligheten är en helt annan.

Blåvitt har charmat fotbolls–Sverige med ett snabbt, tekniskt och vägvinnande spel, som gett en plats i toppen av serien så här långt.

Efter det månadslånga uppehållet och inför den allsvenska omstarten i månadsskiftet juni/juli väljer tränare Poya Asbaghi och de övriga ledarna att starta uppladdningen i norra Bohuslän.

Där väntar träningar, som genomförs på Strömvallen i Strömstad samt annan teambuilding på Daftö Resort, där truppen kommer att inkvarteras torsdag-söndag, 13–16 juni.

Premiärdagen (torsdag) är det skolavslutning i Strömstads– och Tanums kommun och traditionsenligt bjuds alla skolbarn med familjer på entrén till nöjesparken Daftöland, där bland annat straffsparkar med spelarna i IFK Göteborg väntar (mellan ca 14.00–15.00.)

- Vi ser med stor förväntan fram emot att få komma till Daftö Resort. I första hand är vi självklart på plats för att träna och för att förbereda oss för omstarten av allsvenskan. Dock är det viktigt att kunna aktiveras med annat mellan alla pass som ska genomföras och i det perspektivet känns Daftö Resort, med allt vad de har att erbjuda i form av exempelvis bad, padel och äventyrsgolf, som den perfekta anläggningen, säger tränare Poya Asbaghi.

Då Daftö Resort endast ligger ca 1 timma och 40 minuter från Göteborg har det öppnat upp möjligheten för att spelarnas familjer kan följa med och delta under helgen.

- Vi har sedan länge sett fram emot att välkomna IFK Göteborg med spelare, ledare och deras familjer till oss och äntligen är veckan här. Vi kommer göra vårt yttersta för att skapa fina förutsättningar för en bra uppladdning inför den resterande fotbollssäsongen, en säsong som startat bra och som varit fantastisk att följa, avslutar Lena Kempe, VD på Daftö Resort.

Program* IFK Göteborg på Daftö Resort:

Torsdag, 13 juni:

14.00–15.00: IFK Göteborg gästar Daftöland

16.30-18.00: Träning, Strömvallen, Strömstad.

Fredag 14 juni:

10.30–12.00: Träning, Strömvallen, Strömstad.

15.00–16.00: Träning, gym, Daftö Resort.

Lördag:

Lagaktiviteter på Daftö Resort.

Söndag:

10.30–12.00: Träning, Strömvallen, Strömstad.

Boende på Daftö Resort:På Daftö Resort finns 130 stugor och 750 campingtomter. Vill du bo på Daftö Resort under perioden IFK Göteborg är på plats eller under någon annan period är du välkommen att boka boende online på dafto.se eller kontakta receptionen via info@dafto.seeller ring +46(0)526-26040.

*Programmet kan komma att ändras.