Nytt nummer av TRYCK, kundtidningen från Dahl Sverige AB, finns att hämta i butik

Nyhet   •   Apr 13, 2015 16:28 CEST

Nu finns ett nytt nummer av TRYCK att hämta på alla 64 Dahl Center runt om i Sverige, från Ystad till Kiruna. I det senaste numret kan du bland annat läsa om:

Högtryck i byggbranschen men lågtryck i kranarna

I många vattenledningar har trycket blivit allt lägre. Boende klagar på att vattnet bara porlar ur kranarna. Stockholms driftteam berättar hur en tryckstegringspump fixade det låga vattentrycket i en fastighet i Hammarby Sjöstad.

Avloppsrening ökar husvärdet

En tredjedel av alla enskilda avlopp i Sverige saknar fungerande rening. Det vill maskinentreprenörernas vd Hampe Mobärg göra något åt. Han är talesperson för aktionsgruppen Små Avlopp som vill att alla undermåliga system ska bytas ut.

Krokodilerna som får värme av hajarna

På ena sidan gången njuter krokodilerna av 27-gradigt vatten. På andra sidan skimrar 15 kubikmeter vatten, där rockor svävar fram i svala 18 grader. Den nya värmeväxlaren med bergvärmeteknik både kyler och värmer Skansen-Akvariet. Och det är bara en av många smarta klimatlösningar i en mycket speciell miljö.

Detta och mycket mer finns att läsa i det senaste numret där du också får tips om hur du bygger ett snyggt vinställ av kopparrör - finvin på helrör!