Dahl introducerar Altech presskopplingar

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2012 06:00 CEST

Dahl Sverige har under flera år haft fokus på att effektivisera företagets logistiklösningar; "Rätt vara, till rätt plats, i rätt tid" är några av företagets ledord.

Som ett led i detta har Dahl också utvecklat ett sortiment av egna varumärken: Altech, Alterna och Novipro. Syftet är att erbjuda kunderna ett alternativt sortiment för att behålla konkurrenskraften vid olika arbeten. Produkterna kännetecknas av bra kvalitet, konkurrenskraftig prisbild och hög tillgänglighet.

– Efter snart 150 år av handel med VVS-produkter har vår personal en gedigen kunskap om produkters egenskaper men också om kunders behov och utmaningar de kan möta i sin vardag, säger Tomas Johansson, vd för Dahl Sverige AB.

– Med dessa erfarenheter och kunskaper kan vi tryggt välja produkter för våra egna varumärken Altech, Alterna och Novipro. Den här verksamheten bidrar också till att Dahl vidareutvecklar vår kunskap både tekniskt och affärsmässigt, vilket fortsatt gynnar våra kunder, avslutar Tomas Johansson.

Nu introducerar Dahl Sverige AB ett brett sortiment av presskopplingar med V-profil i dimensionerna 12–54 mm under varumärket Altech, som redan innefattar en mängd produkter för teknisk installation inom VVS. Presskopplingssortimentet kommer successivt att innefatta tre olika material: koppar, rostfritt och elförzinkat men redan idag finns sortimentet i koppar tillgängligt.

Dahl Sverige AB är Sveriges ledande handelsföretag inom VVS, mark & VA, industri, kyla och fastighet. Dahl har 64 yrkesbutiker i Sverige, dessa kallas DahlCenter. Företaget har ett supportlager i Kallhäll i Stockholm, som garanterar förstklassig och kostnadseffektiv logistik. Företagets varor transporteras till kunderna i egna bilar med lyftkran på flaket och av chaufförer med stor lokal kännedom. Dahls personal har lång erfarenhet och bred kunskap om både produkter och branschen. Dahl Sveriges omsättning uppgår till ca 5 Mdr och antalet anställda är drygt 1 000. Sedan 2004 ägs Dahl av den franska industrikoncernen Saint-Gobain.