Dahl lanserar unikt koncept på Nordbygg

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2016 06:00 CET

Dahl gör comeback på Nordbygg och välkomnar besökarna till en nyskapande, interaktiv tvåvåningsmonter på drygt 150 kvm. Med sin medverkan tar företaget ett helhetsgrepp för att både visa upp bredden i sitt utbud och styrkan i sitt erbjudande, där mjuka och hårda värden tillsammans utgör byggstenarna.

Att Dahl är experter på VVS och logistik vet de flesta redan. Under Nordbygg vill företaget även visa upp de många andra områden man är verksamma inom, dessutom vill man att besökarna snabbt och enkelt får möjlighet att själva uppleva styrkan i Dahls erbjudande. Ett brett sortiment, omfattande service och marknadsledande logistiklösningar är viktiga beståndsdelar. Genom att kombinera dessa med ett tydligt fokus på kundens verksamhet, behov och utveckling vill Dahl vara det naturliga förstahandsvalet för såväl hantverkare med egen verksamhet som större bolag inom byggbranschen och konsulter.

I Dahls specialbyggda monter kan besökarna för första gången testa Dahls hela utbud med hjälp av en nyutvecklad app, vilken vägleder användaren genom interaktiva stationer. Syftet är att belysa flera av företagets verksamhetsområden vilka är mindre välkända på marknaden, exempelvis kyla, industri och fastighet. Att man dessutom som en av få aktörer alltid lagerför samtliga produkter och erbjuder dedikerad logistikservice med egna chaufförer är ytterligare styrkor som Dahl vill lyfta fram genom sin medverkan på Nordbygg.

− Vi är väldigt glada och stolta över att vara tillbaka på Nordbygg, och det med besked. För första gången visar vi upp alla våra områden på en och samma plats, vilket jag är övertygad om att våra besökare kommer uppskatta. Vår monter kan bäst beskrivas som ett tillfälle att uppleva Dahl, med interaktiva demonstrationer av våra produkter och tjänster, och hur de tillsammans skapar synergi för dig, oavsett om du är egenföretagare eller driver ett stort byggbolag. Vi vill helt enkelt bevisa att vi är den ledande värdeskaparen eftersom vårt fokus verkligen ligger på våra kunders affärer och hur vi tillsammans kan utveckla dessa, säger Göran Dahlin Marknads- och Inköpsdirektör på Dahl Sverige AB.

Dahls monter återfinns i A-hallen i monter A25:18 och på plats kommer personal finnas tillgänglig för att snabbt och effektivt vägleda besökarna genom den interaktiva upplevelsen.

Dahl Sverige AB är Sveriges ledande handelsbolag i VVS-branschen, med snart 100-årig erfarenhet. Runt om i Sverige har vi 68 butiker, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Där bemöter vi våra kunder med kompetens om både produkter och bransch.
Vi är drygt 1 000 medarbetare som ständigt strävar efter att våra kunder ska uppleva oss som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Detta är också våra tre ledord. I vår affär ingår förutom VVS även Mark & VA, Industri, Fastighet och Kyla, med brett sortiment och god kunskap.
Vårt stora supportlager i Järfälla hanterar dagligen transporter till 1600 orter,  både till kunder och butiker. Godset levereras av våra chaufförer som har god lokalkännedom och kör lastbilar med lyftkran på flaket för en smidig leverans.

Dahl ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och vår omsättning uppgår till ca 6 mdkr.