Dahl Sverige AB i unikt samarbete med Blücher för effektiv leverans av rostfria industri- och storköksbrunnar

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2013 17:00 CET

Blücher har mångårig erfarenhet av avvattning inom storkök och industri. Samtliga golvbrunnar och rännor är helt tillverkade i rostfritt stål, det mest hygieniska valet för den här typen av produkter och deras verksamhetsområde.

– Vi ser fram emot vårt utökade samarbete med Blücher, av flera skäl, säger Daniel Bik, kategorichef för Vatten och Sanitet på Dahl Sverige AB. Dels för att det är ett företag som håller mycket hög kvalitet på sina produkter, dels för att vi har insett att det finns ett stort behov av snabb och effektiv leverans av dessa produkter som traditionellt har behandlats som anskaffningsprodukter.

Blücher golvbrunnar och rännor har inga vassa kanter, vilket underlättar rengöringsarbetet. De är dessutom utrustade med vattenlås samt sandfång eller silkorg, som hjälper till att hålla avvattningssystemet lättrensat och rent. Sortimentet Blücher Channel omfattar köksbrunnar, spärrbrunnar och golvbrunnar för industri. Samtliga med hög kvalitet, för alla typer av golv.

– Genom Blüchers sortiment kan vi erbjuda ett digert program med kompletta brunnspaket för olika behov, helt i linje med Dahls höga krav på kvalitet, avslutar Daniel Bik.

Samtliga artiklar finns att beställa direkt från Dahls lager med snabb leverans inom hela Sverige.

Dahl Sverige AB är Sveriges ledande handelsföretag inom VVS, mark & VA, industri, kyla och fastighet. Dahl har 64 yrkesbutiker i Sverige, dessa kallas DahlCenter. Företaget har ett supportlager i Kallhäll i Stockholm, som garanterar förstklassig och kostnadseffektiv logistik. Företagets varor transporteras till kunderna i egna bilar med lyftkran på flaket och av chaufförer med stor lokal kännedom. Dahls personal har lång erfarenhet och bred kunskap om både produkter och branschen. Dahl Sveriges omsättning uppgår till ca 5 Mdr och antalet anställda är drygt 1 000. Sedan 2004 ägs Dahl av den franska industrikoncernen Saint-Gobain.