Invigning av DahlCenter nummer 64 i Upplands Väsby

Pressmeddelande  •  2012-03-19 06:00 CET

Måndagen den 5 mars slog Dahl upp dörrarna till DahlCenter nummer 64, i stora moderna lokaler strax intill E4:an vid Glädjens trafikplats i Upplands Väsby. Butiken ligger perfekt placerad för att effektivt täcka området mellan Norra Stockholm och Uppsala.

Dahl Sverige har under flera år arbetat med att bygga upp ett rikstäckande butiksnät, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Det nya DahlCenter nummer 64 är med sin butiksyta på nästan 2 000 m², inklusive lager, störst i sitt slag.

Tomas Johansson, vd Dahl Sverige

Dahl Sverige AB, Box 67, 177 22 Järfälla

E-post: tomas.johansson@dahl.se

Om Dahl

Dahl Sverige AB är Sveriges ledande handelsföretag inom VVS, mark & VA, industri, kyla och fastighetsförnödenheter. Dahl har 64 yrkesbutiker i Sverige, dessa kallas DahlCenter. Företaget har ett supportlager i Kallhäll i Stockholm, som garanterar förstklassig och kostnadseffektiv logistik. Företagets varor transporteras till kunderna i egna bilar med lyftkran på flaket och av chaufförer med stor lokalkännedom. Dahls personal har lång erfarenhet och bred kunskap om både produkterna och branschen.

Dahl Sveriges omsättning uppgår till cirka 5 mdkr och antalet anställda är drygt 1 000. Sedan 2004 ägs Dahl av den franska industrikoncernen Saint-Gobain.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom