Nya lokaler för DahlCenter i Nyköping

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2012 09:09 CET

En vecka efter att Upplands Väsby öppnat dörrarna till DahlCenter nummer 64, i stora fräscha lokaler längs E4:an, är det dags för Nyköping att utrustas med ett nytt DahlCenter. Den nya butiken ligger på Brukslagarvägen 5, och kommer att ersätta det tidigare Dahlcentret på Gasverksvägen. Med sina 1500 m2 erbjuder butiken kunderna ett utökat sortiment och en mängd nyheter som verktyg och VA-artiklar.

Dahl Sverige har under flera år arbetat med att bygga upp ett rikstäckande butiksnät. Idag finns 64 Dahlcenter från Ystad i söder och Kiruna i norr.

Dahl Sverige AB är Sveriges ledande handelsföretag inom VVS, mark&VA, industri, kyla och fastighetsförnödenheter. Dahl har 63 yrkesbutiker i Sverige, dessa kallas DahlCenter. Företaget har ett supportlager i Kallhäll i Stockholm, som garanterar förstklassig och kostnadseffektiv logistik. Företagets varor transporteras till kunderna i egna bildar med lyftkran på flaket och av chaufförer med stor lokalkännedom. Företaget Dahl med sin personal kännetecknas av tillgänglighet, tillförlitlighet och kompetens och har lång erfarenhet i branschen.

Dahl Sveriges omsättning uppgår till ca 5 Mdr och antalet anställda är drygt 1000. Sedan 2004 ägs Dahl av den franska industrikoncernen Saint-Gobin.

Tomas Johansson, VD Dahl Sverige

Dahl Sverige AB, Box 67, 177 22  Järfälla