Rillade eller svetsade rörmonteringar - besök Dahl Sverige AB under Nordbygg så får du veta mer

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2016 12:00 CEST

Att svetsa rör är ett hantverk som i vissa miljöer både är svårt och farligt. Alternativet till svetsat är att koppla ihop rillade rör som ger en mycket enklare installation. Dessutom slipper du oron som momentet svetsning medför, att svetslågan sprider sig.

Inom industrin är rillade rör mer regel än undantag och på senare år har lösningen också blivit alltmer populär i mindre installationer. För att rilla rör krävs ett specialverktyg men rören finns även att beställa färdigrillade via Dahl som har ett komplett sortiment i olika dimensioner och utföranden samt alla kopplingar som marknaden behöver.

Systemen kan även kompletteras med sprinklers.

Vill du veta mer om rillat och dess fördelar är du välkommen till monter A25:18 där Dahl Sverige AB ger dig möjlighet att själv prova på dess fördelar.

Dahl Sverige AB är Sveriges ledande handelsbolag i VVS-branschen, med snart 100-årig erfarenhet. Runt om i Sverige har vi 69 butiker, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Där bemöter vi våra kunder med kompetens om både produkter och bransch.
Vi är drygt 1 000 medarbetare som ständigt strävar efter att våra kunder ska uppleva oss som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Detta är också våra tre ledord. I vår affär ingår förutom VVS även Mark & VA, Industri, Fastighet och Kyla, med brett sortiment och god kunskap.
Vårt stora supportlager i Järfälla hanterar dagligen transporter till 1600 orter,  både till kunder och butiker. Godset levereras av våra chaufförer som har god lokalkännedom och kör lastbilar med lyftkran på flaket för en smidig leverans.

Dahl ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och vår omsättning uppgår till drygt 6 mdkr.