DAILY SPORTS LANSERAR VÅRENS FÄRGGLADA OCH MÅNGSIDIGA KOLLEKTION

Pressmeddelande   •   Mar 04, 2019 08:05 CET

Daily Sports golfkollektion SS19, Moa polo shirt och Mika skort

Vårens toppar från Daily Sports har snygga mönster som verkligen lyser upp den kvinnlig golfares garderob.

Idag släpper Daily Sports sin golfkollektion för våren 2019. Här finns både kraftfulla och vågade mönster så väl som mjuka och feminina. Mönster och siluetter i kollektionen kan du lätt mixa och matcha och ha lager på lager, alla med Daily Sports kännetecken: en passform som smickrar alla kroppstyper.

”Vi har fokuserat på att ta fram stilar på toppar och byxor som du kan ha både på golfbanan och i vardagen”, säger en stolt Ulrika Skoghag, VD på Daily Sports.

­

Daily Sports golfbyxor Magic, Miracle och Lyric har blivit väldigt uppskattade under åren. I vårens kollektion kommer de även i färgerna ultrablå, dimgrön och vattenmelonröd.

”Daily Sports designer är så duktiga på att kombinera mönster i tiden, med feminina färger i unika mönster och stilar”, säger Agatha Sapak, marknadschef på Laird International, företagets amerikanska distributör. Hon fortsätter, “Vi är alltid förväntansfulla inför den kommande säsongen och i år har de verkligen överträffat
sig själva.”

Daily Sports skapar sportkläder för kvinnor över hela världen. Företaget grundades 1995 med ambitionen att få kvinnor att längta efter att vara aktiva. Daily Sports är ett svenskt familjeföretag som idag drivs av andra generationen med VD Ulrika Skoghag. I nuläget säljs kollektionerna i 28 länder via 20 distributörer. Daily Sports omsätter idag 80 miljoner kronor varav den svenska marknaden står för ca 20 miljoner kronor.

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.