LÄTT MATCH FRÅN DAILY SPORTS

Passform är A och O för Daily Sports kvinnliga designteam och med höstkollektionens utbud kan du lätt matcha från topp till tå.

På Daily Sports är det kvinnor som arbetar och de vet att en bra passform är direkt avgörande för träningskläder. Här justerar man hela tiden, för att uppnå bästa resultat. Det är viktigt att kläderna är bekväma och smickrande för figuren, oavsett vilken aktivitet du utför eller hur din kropp ser ut. Daily Sports motto är att du ska vilja ha kläderna varje dag.

Du matchar lätt ur höstens kollektion, en mönstrad jacka med ett par byxor eller en detaljer i samma mönster. Eller om du vill, och vågar, en helmatchad outfit. Det har vi sett en hel del av på senare tid, säger Ulrika Skoghag VD på Daily Sports.

Mönstren, som Daily Sports designar själva, är allt från svart-vita grafiska djurmönster till ett mer vågat och väldigt feminint djurmönster välj mellan flammande orange som accentfärg eller ett sportigt mönster i klassiskt marinblått toppat med vitt och orange.

Daily Sports är idag bland de största i Sverige på golfkläder för kvinnor. Vi finns i 28 länder med våra golf- och träningskläder. Daily Sports kläder är kända för kvinnlig passform, fokus på funktion och attraktiva detaljer. Med våra designade mönster och matchande kombinationer används kläderna såväl på fritiden som på jobbet.
Företaget grundades i Sverige 1995 med ambitionen att få kvinnor att längta efter att vara aktiva. Idag omsätter vi ca 80 miljoner kronor varav den svenska marknaden står för ca 25 miljoner kronor.