LEXINGTON-DESIGNER PATRICIA TRENNEWALL TILL DAILY SPORTS

Tidigare designer hos Lexington förstärker Daily Sports designavdelning.

­Daily Sports har tagit in Patricia Trennewall, tidigare designer hos Lexington. Patricia har
en osviklig känsla för design och vad som ligger i tiden. Hennes debutkollektion är den just släppta golfkollektionen för hösten 2018, som hon tagit fram tillsammans med Pernilla Sandqvist.

– Det har varit spännande och otroligt givande att jobba med en ny designer säger Pernilla Sandqvist, som har designat kläder för Daily Sports sedan 2001.

Det nya samarbetet har lett till ett pulserande och modernt retrotema, med spännande asymmetriska silhuetter och kombinationer med djupa och skarpa färger kompletterat med tema i romantiska pasteller blandat med mörka nyanser. En kollektion med detaljer som strävar efter både funktion och design.

- Vi är så nöjda med att ha fått in Patricia i teamet. Förutom att hon är erfaren så är hon också en inspiratör. Hon har utvecklat vår design samtidigt som hon lyckats hålla i det typiska Daily Sports-uttrycket i kollektionen, säger en nöjd Ulrika Skoghag, VD på Daily Sports.