Mer Dalakraft till föreningslivet i Dalarna!

Mer Dalakraft till föreningslivet i Dalarna!

Nu är det avgjort vilka föreningar vars barn och ungdomar som får del av Dalakrafts sponsring våren 2019. För oss på Dalakraft är det viktigt att vi har ett livskraftig och tillgängligt föreningsliv, därför delar vi ut sponsring likt detta två gånger per år.

- Det var många barn- och ungdomsföreningar som sökte sponsring hos oss även denna omgång vilket är otroligt roligt. Bland ansökningarna finns en viss spridning av olika sorters inriktningar, både idrott och kultur. Fortfarande vill vi uppmuntra fler föreningar inom kultur och socialt engagemang att söka till oss i framtiden, säger Rita Adolfsen.

Alla ansökningar har bedömts utifrån Dalakrafts sponsringspolicy med målet att få en bra spridning mellan kön, typ av aktivitet och geografi.

Dalakraft gratulerar följande föreningar till utdelning våren 2019:

Förening Belopp
Borlänge Handbollsklubb Borlänge 10 000