Nu söker vi kreativa entreprenörer!

Nu söker vi kreativa entreprenörer!

I samarbete med Brewhouse i Göteborg kommer Stiftelsen Teknikdalens Företagsinkubator att genomföra en första omgång av deras förinkubator Create Speed på distans i Falun. Vi kommer att ta del av deras beprövade koncept för affärsutveckling inom kreativa näringar och komplettera med egna aktiviteter, coaching odyl hos oss.

Har du startat eller planerar att starta företag inom:

- FILM/FOTO

- ARKITEKTUR

- DESIGN

- KONST

- LITTERATUR

- MEDIA

- MODE

- MUSIK

- MÅLTID

- SCENKONST

- TURISM/BESÖKSNÄRING

- UPPLEVELSEBASERAT LÄRANDE

-  Vi ser fram emot att flera entreprenörer inom de kreativa näringarna vågar ta steget och utvecklas genom vår inkubator. I Göteborg har flera entreprenörer utvecklats och står nu på egna ben; och vi vill ge samma chans i Dalarna, säger Jörgen Steen, affärsutvecklare på Stiftelsen Teknikdalen.

Vi kommer att samarbeta med kollegorna på Create Speed och välkomnar de som funderar på att starta företag eller precis har startat en verksamhet kring en affärsidé. Speedprocessen sträcker sig över 16 veckor två gånger per år med start i februari och september med aktiviteter på ungefär 10 tim/vecka, framförallt planerade till måndagar. Fokus ligger på att lägga grunden för ett hållbart och långsiktigt företagande med bibehållen konstnärlig ambition. Deltagarna kommer bl a att delta i fysiska träffar via webben med kollegorna på Brewhouse, workshops samt använda sig av en digital lärplattform för att utveckla sitt entreprenörskap. Programmet startar i februari 2014.

Vill du veta mer, kontakta Jörgen Steen, Stiftelsen Teknikdalen, jorgen.steen@teknikdalen.se, 0243-24 64 08