UTVECKLING AV DIGITAL HANDEL – VANSBRO

Som en uppföljning av e-handelsdagen i Vansbro den 17 september har nu en workshopserie utvecklats för företagare i digital handel. Cirka 30 företagare är i full gång med att lära om digital handel.
Dalarna Science Park genomför workshopserien i Vansbro tillsammans med projektet F7 och målet är näringslivstillväxt.

Första workshopen fokuserade på teknik och sökordsoptimering och genomfördes 23 oktober med Joakim Andersson. Den 14 november är det fokus på lager och logistik och sista tillfället, 24 november jobbas det med storytelling tillsammans med Erica Sterner.

Under workshopen om lager och logistik kommer de deltagande företagarna att få lära sig hur man effektiviserar sitt arbete idag och vad man ska tänka på. Gruppen kommer också att göra studiebesök hos Vansbros digitala handelsjätte Lyko för att få en inblick i hur de arbetar.

Arne Andersson, e-handelsexpert från Postnord och kommer under dagen att ge sin bild av framtidens trender inom digital handel och logistik;

• -De nordiska konsumenterna har blivit väldigt mogna när det kommer till e-handel. De är pålästa och ställer höga krav. Därför gäller det att ha en hög kundinsikt för att kunna skapa ett personligt erbjudande och en effektiv kommunikation, menar Andersson.

En av deltagarna är Sara Eriksson från Mockfjärds Biobränsle som är uppväxt i en digital tid men som redan lärt sig massor;

• -Verkligen lärorikt och nu har jag även lärt mig hantera sökordsoptimeringen för att utveckla vår webb. Vi säljer till återförsäljare så någon webbshop är inte aktuell men däremot att ha en riktigt bra webbsida med många sökbara nyckelord. Storytelling i form av berättelse om företaget står näst på tur att producera, menar Sara.

NÄR: 14 november 2018 kl 9-12

VAR: Lokstallet Vansbro

Mer information och kontakt: Christina Sjöberg, 070- 352 31 98

Dalarna Science Park är en innovationsarena som stödjer utveckling av människor och företag med tillväxtambitioner. www.dalarnasciencepark.se