Doug Seegers till Dalhalla Roots!

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2018 08:13 CEST

Doug Seegers

Sedan den magiska kvällen vårvintern 2014 när Doug Seegers medverkade i Jills Veranda har hans liv ändrats totalt. Från att bara ha spelat på gatorna i Nashville är han nu en stjärna i Sverige. Som sålt platina av sitt debutalbum, legat högt på försäljningslistorna med uppföljaren ”Walking On The Edge of the World”, duettalbum med Jill Johnson, julalbum och nu senast en hyllning till idolen Hank Williams. Han har gjort omkring 300 konserter och praktiskt taget alla har varit utsålda. Allsång på Skansen, Bingolotto, Sommarkrysset och Moraeus med mera är några av de TV-program som Doug gästat.

Sannsagan om Doug Seegers har berättats många gånger. En Askunge-saga med alla de klassiska ingredienserna. Hade historien om uteliggaren i Nashville som blev en firad stjärna i Sverige berättats i en Hollywood-film hade man avfärdat den som icke trovärdig och överdriven, men i fallet Doug Seegers kan man utan tvekan säga att verkligheten överträffat dikten.

Dalhalla Roots välkomnar Doug Seegers med band till Sveriges vackraste arena den 9 juni.

Klara artister är:

Kris Kristofferson & Some Strangers