The Hives, Mando Diao och The Sounds slår publikrekord!

The Hives, Mando Diao och The Sounds slår publikrekord!

The Hives, Mando Diao och The Sounds slår nytt publikrekord i Dalhalla!

6 020 personer kom för att se lördagens konsert Dalhalla och slår därmed Gyllene Tiders tidigare rekord från i somras. Helgens två konserter besöktes av över 12 000 personer.

"Vi vill tacka artisterna och publiken för en oförglömlig helg i Sveriges vackraste arena."

Conny Gesar VD

"UTSÅLTAST!!!

Aldrig förr i mänsklighetens historia har Dalhalla varit såhär utsålt. Två gånger! The Hives och Mando Diao återvänder till hembygden och tar med sig The Sounds och alla biljetter i hela Dalarna gick åt. 12 000 stycken. Ingen har någonsin sålt så många biljetter i Dalarna, ingen. Om ni nu faktakollat det här och kommit fram till nåt annat så vill vi bara säga: 1. Kunde väl inte vi veta och 2. Vem bryr sig det här kommer ändå bli bäst. Tack Dalarna!"

Howlin´ Pelle Almqvist

"Rocken är död sa dom!

Mando Diao

"Dalhalla vi älskar er. Det finns många kukar i branchen men bara en drottning!"

Maja

Rättvik Event AB, Riksvägen 40, 795 32 RÄTTVIK