Daloc lanserar inbrottsklassad pardörr i klass 3 enligt SS-EN 1627

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2012 13:15 CEST

På Nordbygg var det officiellt premiär för pardörrsversionen av Daloc Säkerhetsdörr S33. Den är provad och certifierad i motståndsklass MK3 enligt SS-EN 1627, och ger dessutom ett effektivt skydd mot brand och ljud upp till brandklass A120 och ljudklass R’w 40dB. Anslaget i den nya dörren är integrerat i parhalvan vilket ger dörren ett helt nytt utseende där parhalvorna möts på ett diskret och elegant sätt.

Säkerhetsdörr Daloc S33 i pardörrsutförande är en modern ståldörr som kan användas i miljöer där man vill kombinera inbrottsskydd med tilltalande estetik och tydlig funktion. Exempel på platser är kontor, köpcentra och andra offentliga miljöer.

Precis som enkeldörrarna skyddar pardörrarna mot inbrott, brand och ljud. Pardörrarna levereras som standard med högt inbrottsskydd i motståndsklass MK3 enligt SS-EN 1627 och upp till brandklass A120. De ger dessutom ett effektivt skydd mot oljud upp till ljudklass R’w 40 dB. Oavsett utförande är säkerhetsdörr Daloc S33 godkänd för inåt- eller utåtgående montage och är provad, certifierad och klassningsskyltad.

Dörrbladet och karmen bygger på samma beprövade konstruktion som i enkeldörrar av samma typ. Parhalvan är som standard försedd med infälld kantregel och ett integrerat anslag som blir en naturlig del av dörren.

Daloc är Skandinaviens ledande tillverkare av säkerhetsdörrar, branddörrar och ljuddörrar i stål och trä. Koncernen som är familjeägd består av Daloc AB, Daloc Trädörrar AB, Daloc Norge AS, Daloc Danmark A/S, Orresta Dörr AB och Secor AB. 2010 hade vi 314 anställda och omsatte 624 MSEK. I koncernen ingår även en rikstäckande franchiseorganisation som säljer och monterar Daloc Säkerhetsdörr i flerbostadshus. Bygg din egen säkerhetsdörr på daloc.com