Dörrserien MOVE av Monica Förster

Pressmeddelande  •  2010-05-11 08:05 CEST

”Move är inspirerad av den osynliga luftrörelse som uppstår när man går genom ett rum. Den stelnade rörelsen bryter av dörrbladets släta yta. Den kan plockas upp och kombineras med andra tredimensionella designelement i miljön, exempelvis gardiner. Genom att använda de olika rörelserna i dörrfamiljen repetitivt skapas intrycket av spännande förflyttningar.”

Monica Förster

Dörrar som fångat rörelser.
Dörrarna i Move-familjen har fångat och förevigat böljande rörelser som skapar oväntade, tredimensionella element i dörren. De kan fås med målad yta i ett stort antal standardkulörer eller i specialkulör och kan kombineras med andra Daloc-dörrar i både trä och stål. Move levereras som standard med träkarm, men kan kombineras med stålkarm i miljöer med extra höga krav på stryktålighet. Dörrarna är avsedda för inomhusbruk, framförallt i offentliga miljöer. De kan fås med ett stort antal olika klassningar för att klara olika krav.

Läs mer på om Monica Försters MOVE på classifieddesign.se

Daloc är Skandinaviens ledande tillverkare av säkerhetsdörrar, branddörrar och ljuddörrar i stål och trä. Koncernen som är familjeägd består av Daloc AB, Daloc Trädörrar AB, Daloc Norge AS, Daloc Danmark A/S, Orresta Dörr AB och Secor AB. 2009 hade vi 318 anställda och omsatte 606 MSEK. I koncernen ingår även en rikstäckande franchiseorganisation som säljer och monterar Daloc Daloc Säkerhetsdörr i flerbostadshus.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom