Gasellpris tidig julklapp till dörrföretaget Daloc.

Pressmeddelande   •   Dec 23, 2015 14:58 CET

Daloc Danmark A/S säljer och distribuerar Daloc-koncernens klassade dörrar på den danska marknaden. Bolagets försäljningsframgångar och starka utveckling under de senaste åren har kvalificerat Daloc som ett av de snabbast växande företagen i Danmark. Nyligen utnämnde affärstidningen Børsen Daloc till Gasellföretag.

En snabbväxande aktör på den danska dörrmarknaden.

Utmärkelsen grundar sig på flertalet kriterier, däribland de senaste fyra årens årsredovisningar. Under perioden har Daloc-bolaget visat betydande tillväxt avseende omsättning, från ca 15 till ca 30 miljoner DKK.
– Gasell-utnämningen är en bekräftelse på våra medarbetares drivkraft och kompetens samt att våra marknadssatsningar har lyckats. Vi har vi en bra grund att stå på för ytterligare tillväxt, säger Fredrik Skoglund, exportchef Daloc.

Daloc levererar säkra dörrar både till äldre fastigheter och nybyggnationsprojekt.

– Nyligen har vi bland annat levererat till de Svanen-märkta bostadsfastigheterna vid Krøyers plads i centrala Köpenhamn. Lägenheterna har utsetts till världens bästa bostäder för sin hållbara profil och arkitektoniska utformning. Tack vare genomtänkt utformning bidrar våra säkra dörrar till att båda dessa kriterier uppfylls, säger Fredrik Skoglund.

Mer information:

Peter Wassberg, VD Daloc Danmark A/S, +46 506 190 89, peter.wassberg@daloc.se

Daloc grundades 1943 och är Skandinaviens ledande tillverkare av säkerhetsdörrar, branddörrar och ljuddörrar i stål och trä. Koncernen leds från Mellansverige, är familjeägd och består av Daloc Futura AB, Daloc AB, Daloc Trädörrar AB, Daloc Norge AS, Daloc Danmark A/S och Orresta Dörr AB . I koncernen ingår även Secor AB som organiserar en franchiseorganisation vars verksamheter säljer och monterar Daloc Säkerhetsdörr i flerbostadshus i Sverige.

Utrusta din egen säkerhetsdörr på daloc.com