Svenskägda Thanda Private Game Reserve vinner resebranschens ”Oscars” för sjätte året i rad.

World Travel Award har av Wall Street Journal utsetts till resebranschens ”Oscars”. Ca 500 000 anställda i resebranschen och kvalitetsresenärer röstar i olika kategorier. Först sker deltävlingar i olika världsdelar. Därefter går ca tio kandidater till den globala finalen i varje kategori. Den 21:a årliga World Travel Award Grand Final Ceremony hölls i helgen i Anguilla i Västindien.

Till vår stora glädje har svenskägda Thanda Private Game Reserve i Sydafrika vunnit finalen i kategorin ”The World’s Leading Luxury Lodge” för sjätte året i rad.

Malmöborna Christin och Dan Olofsson, ägare till Thanda, kommenterar: Att åter vinna denna prestigefyllda tävling är en fantastisk prestation av våra 170 medarbetare på Thanda. Vi konkurrerar med tusentals lodger över hela världen. 85 % av vår personal kommer från de fattiga byarna runt Thanda i KwaZulu Natal där arbetslösheten är mycket hög och där farsoten
HIV/aids skördat många offer. Genom utbildning, stort engagemang och personlig service i högsta klass skapar de varje dag upplevelser för våra gäster som ger dem minnen för livet.

En lodge i toppklass är en anledning till att Thanda vunnit. Det sociala projektet Star for Life (starforlife.se) som är ett preventivt program mot HIV/Aids på skolorna har också haft betydelse. Under de snart tio år programmet drivits har 250 000 ungdomar genomgått detta treåriga program. Vidare driver Thanda omfattande projekt bl.a. för att rädda utrotningshotade noshörningar.

Thanda utgörs av ett vackert vildmarksområde om 14 000 hektar med komplett viltstam
inklusive alla ”big five” och över 400 fågelarter. Thanda har tre kategorier av boende i olika
prisklasser. Se mer på thanda.com

För mer information kontakta:

Dan Olofsson, +46 703 79 22 54

VD Pierre Delvaux, +27 834 171 155

Danir är ett entreprenörsdrivet bolag ägt av familjen Dan Olofsson. Danir bildades 1986, och vår roll är att aktivt utveckla våra företag samtidigt som vi vill ge vårt bidrag till ett bättre samhälle.

Vi gör det genom entreprenörskap, långsiktighet och samhällsengagemang.