Danio Yoghurt & Müsli lanseras i Sverige

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2010 11:02 CEST

Danone lanserar en ny Danio produkt, Danio Yoghurt & Müsli. Danio Yoghurt & Müsli ett matigt och mättande mellanmål för den som inte sitter still. Den kommer komplett i en portionsförpackning med sked och är framförallt avsedd för unga konsumenter.

- ”Svenska näringsrekommendationer utgår från tre huvudmål och ett eller ett par mellanmål, säger Frida Keane näringsexpert hos Danone Sverige. Medan alltfler vet betydelsen av att äta rätt vid huvudmålen, får mellanmålen sällan samma uppmärksamhet. Därför har vi tagit fram Danio Yoghurt & Müsli för ungdomar och unga vuxna, som behöver något snabbt och klokt mål mellan målen”.

Danio Yoghurt & Müsli består av 170 gram yoghurt och en müsli på bland annat havre och veteflingor. Fibrerna i müslin gör att man får tugga och det bidrar till en bra mättnadskänsla. Danio Yoghurt&Müsli kommer i fyra smaker - naturell, blåbär, jordgubb och vanilj och finns i butiker från och med vecka 36.

Danone är världens ledande mejerikoncern och finns idag i 120 länder. Danone är även ett forskningsintensivt företag inom framför allt nutrition och probiotika. Företagets grundmission är: ”Hälsa genom mat till så många som möjligt”. Danone grundades 1919 av läkaren Isaac Carasso i Barcelona. Hans yoghurt såldes på apotek och var framför allt till för barn med magproblem. Isaac Carasso döpte sitt företag till Danone efter sonen Daniels katalanska smeknamn.

Danone har funnits på den svenska marknaden sedan 1999 och säljer idag sex av koncernens många varumärken: Actimel, Activia, Danonino, Danette, Danio och Oikos. Sedan 2010 har Danone även majoritetsägande i ProViva AB.

Kommentarer (0)