Nu har goda Activia blivit ännu godare: Välkommen Activia Katrinplommon!

Nu har goda Activia blivit ännu godare: Välkommen Activia Katrinplommon!

Activia kickar igång det nya året genom att lansera Katrinplommon som Säsongens Smak! Katrinplommon är en efterfrågad och uppskattad smak hos Activia-älskarna. Likt de andra smakerna från Activia innehåller Katrinplommon den probiotiska bakterien Bifidus ActiRegularis, som hjälper till att hålla magen i trim.

I början av 2014 väcker Activia smaken katrinplommon till liv i en ny tappning som en probiotisk yoghurt. Activia-varianten är en mycket efterfrågad variant hos svenska Activia-älskare som smakat den utomlands. Danone är därför mycket stolta över att kunna erbjuda Katrinplommon som Säsongens Smak fr.o.m. v 7 och fram till sommaren 2014, då ett nytt gästspel lanseras.

Katrinplommon är en härlig smak, och vi hoppas och tror att våra konsumenter kommer att uppskatta den! säger Ing-Marie Viklund, hälsoexpert på Danone. Det ska vara gott att hålla en god vana, och Activia varje dag gör gott för magen.

Varje portionsbägare Activia Katrinplommon innehåller 10 miljarder av den patenterade Bifidus ActiRegularis-bakterien som hjälper till att hålla magen i trim.

Rekommenderat pris för ett 4-pack är 19,90 SEK. Activia Katrinplommon ersätter säsongssmaken Ananas. Förutom Activia Katrinplommons gästspel kan Danone avslöja att Activia Korn 4-pack återlanseras efter att konsumenter hört av sig och saknat den. Samtidigt utgår Activia Hallon 4-pack ur sortimentet.

För mer information, vänligen kontakta:
Ing-Marie Viklund, Health Affairs Manager, Danone
Telefon: 072 - 722 90 99
E-post: ing-marie.viklund@danone.com

Anmälan produktprover vänligen kontakta:
Anja Tuwesson, Springtime
Telefon: 073 – 339 27 02