​Ta chansen att förverkliga din dröm!

Blogginlägg   •   Jun 20, 2017 14:19 CEST

En undersökning från entreprenörskapsforum visar en uppgång i kvinnors entreprenörskap och att den ”svenska entreprenörsparadoxen” lever vidare, vilket innebär att en stor del av befolkningen tycker att det finns goda affärsmöjligheter som entreprenör – men ändå inte tar steget fullt ut. Jag tror att det finns väldigt många som bär på kreativa idéer och som tänkt ut smarta lösningar på vardagsproblem som bara väntar på att bli förverkligade. Men ibland kan man uppleva hinder som ”jag kan inte programmering” eller att ”jag saknar någon att starta företag med” Det vill vi förändra på Danske Bank!

Under förra året startade vi TheHub där vi för samman idéer med kapital, arbetssökande med arbetsgivare inom Startupföretag men även möjligheten att söka en medgrundare. Nu tar vi ett steg till för att få fler kvinnor att göra verklighet av sina idéer.

I höst anordnar Danske Bank Femtech, ett event för kvinnor av kvinnor. Nu har du chansen att förverkliga din dröm, din idé eller bredda ditt nätverk! Fem kvinnor har chansen att vinna varsin biljett. Vill du vara med? Publicera en bild på Instagram och berätta varför du vill vara med på FemTech. Glöm inte att ditt konto behöver vara öppet och att tagga @danskebankse #IamTheChange så vi kan hitta ditt bidrag.

Anna Erman
Head of Marketing & Corporate Communications