Danske Banks Boprisindikator mars 2018

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2018 10:20 CEST

Danske Banks Boprisindikator för mars visar att den negativa pristrenden i Stockholm fortsatte med en nedgång på 1,2 % m/m. I säsongsrensade termer är nedgången 1,6 % m/m. Sedan augusti 2017 är den säsongsrensade ackumulerade nedgången därmed drygt 11 %. Det mest anmärkningsvärda denna månad är emellertid inte priserna utan omsättningen. Bankens Boprisindikator visar att omsättningen på bostadsmarknaden i Stockholm, som baseras på rapporterade transaktioner på Hemnet, halverades mellan februari och mars efter det att amorteringskravets infördes den 1 mars.

Läs hela rapporten för mars här.

Danske Bank Sverige är en fullservicebank med ett brett utbud av produkter och tjänster inom sparande och placeringar, pension och försäkring, finansiering och betalningar samt riskhantering. Banken ingår i Danske Bank Group, ett börsnoterat aktiebolag på Köpenhamnsbörsen och en av Nordens största finanskoncerner med över 400 kontor i 15 länder. Danske Bank i Sverige har ett 30-tal bankkontor och åtta regionala Finanscenter och etablerades i Sverige 1997 i samband med förvärvet av Östgöta Enskilda Bank. För mer information besök twitter.com/danskebanksefacebook.com/danskebanksverige.