Explosionsartad utveckling för designbyrån Screen Interaction

Design- och innovationsbyrån Screen Interaction är redan en av Sveriges snabbast växande byråer. Fortsatt stor efterfrågan på bolagets tjänster gör att man nu ökar tillväxttakten ytterligare. På kort tid har både Arbetsförmedlingen och Wasa Kredit valt den internationellt prisade byrån, och bara under sommarmånaderna har man anställt tretton nya medarbetare.

Sedan tidigare arbetar byrån löpande med företag som Ericsson, Assa Abloy, Försäkringskassan, Länsförsäkringar och TV4. För att möta efterfrågan har man fördubblat antalet anställda under det senaste året och öppnat två nya kontor, ett i Dubai och ett i Umeå.

– Det senaste året har varit helt otroligt för oss. All uppmärksamhet kring vårt sätt att arbeta med digital tjänsteutveckling har gjort att många sökt sig till oss för att få hjälp med strategi, koncept och utveckling. Att arbeta kunddrivet med designmetoder har visat sig ge de bästa kundupplevelserna, och i takt med att fler upptäcker det ökar efterfrågan, säger Screen Interactions vd Pernilla Dahlman, som dessutom själv blev utsedd till Årets VD förra året.

– Vi vill i första hand arbeta med tjänster som har stora användarbaser, eftersom det gör störst skillnad i samhället. Om det sedan är i det privata näringslivet eller i den offentliga sektorn är inte så viktigt tycker vi. Även om majoriteten av våra kunder är i den privata sektorn har vi arbetat med flera myndigheter de senaste åren, vilket är oerhört inspirerande, säger Pernilla Dahlman.

För mer information, kontakta:

Pernilla Dahlman, vd, pernilla.dahlman@screeninteraction.com, 073 - 039 94 10

Lotta Sjöqvist, Marketing Director, lotta.sjoqvist@screeninteraction.com, 076 - 193 90 52

• Telekommunikation, mobiltelefoni

• screen interaction
  • teknik
  • tech
  • ios
  • android
  • servicedesign
  • nyanställning
  • expansion