Försäkringskassan och Screen Interaction är nominerade till årets tjänst

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2014 14:36 CET

Försäkringskassans Mina Sidor som utvecklats av Screen Interaction underlättar vardagen för hundratusentals svenska småbarnsföräldrar. Användarna kan enkelt via den mobila applikationen, som finns både för Iphone och Android, anmäla och bevaka sina VAB-ärenden. Över 400.000 nedladdningar och positiv användarfeedback visar att applikationen uppskattats oerhört mycket då den förenklar processen avsevärt. Utöver det hjälper den även Försäkringskassan att minska handläggningtiden för ett ärende. Appen har fått ett väldigt stort genomslag och laddats ner över 400 000 gånger.

- Det är fantastiskt att appen Mina Sidor fortfarande får mycket uppmärksamhet. En mobiltjänst som hundratusentals svenska småbarnsföräldrar drar nytta av varje dag, säger Reza Assareh som är affärsansvarig på Screen Interaction.

Mina Sidor har även vunnit Cut The Wire Awards 2013 i kategorin Best service innovation samt varit nominerade som årets nyttotjänst på Mobilgalan på Berns som anordnas av tidningen Mobil.

De andra nominerade bolagen i kategorin är Comviq, Swish, Telia och Uno Telefoni.

Bakom priset står det oberoende nyhetsbrevet Telekomnyheterna vars syftet är att lyfta fram bolag och personer som har gjort något riktigt bra inom telekom under året.

Vinnarna offentliggörs i samband med den galamiddag som hålls i Vinterträdgården på Grand Hôtel, Stockholm, direkt efter seminariet Terminsstart Telekom den 4 februari 2014. För mer information besök http://www.terminsstart.se/telekom.

Screen Interaction erbjuder kompletta lösningar inom digitala tjänster och produkter – från behov och idé till färdig produkt och förvaltning. Företaget har under 2013 även utsetts till Årets byrå på Mobilgalan samt vunnit Best Service Innovation på Cut The Wire Awards.

Kommentarer (0)

Kommentera