Screen Interaction öppnar kontor i Dubai

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2016 12:38 CET

Stockholmsbaserade design- och innovationsbyrån Screen Interaction expanderar internationellt genom att öppna sin första filial i utlandet. Dubai är först ut och affärsområdeschefen Reza Assareh, som också är en av företagets grundare, driver sedan i höstas arbetet med att etablera byråns nya filial i emiratets huvudstad.

‒ Vi har valt att etablera oss i Dubai av flera skäl. Det är en dynamisk marknad där det görs stora investeringar inom it-infrastruktur och digitalisering. Vi tog beslutet främst baserat på förfrågningar från våra kunder som opererar i regionen men också för att vi ser oss själva göra stor nytta med ett erbjudande som knyter ihop strategi och mjukvaruutveckling i ett. Genom vår närvaro i Dubai kommer vi stötta både befintliga och nya kunder inom innovation och strategi för att utveckla deras digitala affär, säger Reza Assareh.

Screen Interaction har under de senaste åren haft uppdrag åt ett antal stora globala kunder såsom Ericsson, Assa Abloy och ABB, något som resulterat i flera tunga internationella branschpriser och uppmärksamhet i världspressen. Man har dessutom rekryterat medarbetare från ett tjugotal länder för att ge organisationen större språklig och kulturell bredd. Med Dubai-kontoret tar man ytterligare ett steg för att möta efterfrågan av bolagets tjänster på den globala marknaden.

‒ Våra medarbetare är passionerade i sitt arbete med att hjälpa våra kunder i deras digitala transformering. Det här innebär nya möjligheter för alla våra duktiga medarbetare att få ut ännu mer av sina talanger i en internationell miljö. Dubai är en tuff marknad men samtidigt mogen för att uppskatta värdet av vår design-approach och höga ambitionsnivå när det gäller strategi, användarupplevelse och mjukvaruutveckling, säger Reza Assareh.

Dubaikontoret har redan fjorton anställda varav de flesta rekryterats på plats. Man har också värvat Wisam Hassoun, som tidigare arbetat för Screen Interaction i Stockholm, till rollen som Operations Manager på det nya kontoret. Reza Assareh menar att de kulturella skillnaderna har varit den största utmaningen under de månader som krävts för att etablera sig på plats, men att man redan utför flera uppdrag från kontoret på den Arabiska halvön.

‒ Dubai är annorlunda på många sätt och man följer inte västerländsk sed när det kommer till att göra affärer. Att hitta rätt och anpassa sig som ett skandinaviskt designbolag kan ta tid men jag tror vi har rätta förutsättningarna att lyckas här, säger Reza Assareh.

För mer information, kontakta:

Pernilla Dahlman, vd, pernilla.dahlman@screeninteraction.com, 073 - 039 94 10

Reza Assareh, Branch Manager Dubai, reza.assareh@screeninteraction.com, +971 527 401010

Vi förenklar vardagen för människor genom digitala tjänster

Kommentarer (0)