Skapa en egen kryptovaluta

Vill du vara i frontlinjen och dra nytta av egna kryptovalutor före alla andra?

Digitala värdebärare, så kallade tokens, öppnar för nya relationer med kunder och partners. De kan till och med bli en ny marknadskanal. Men det innebär också många utmaningar, som det finns ett värde i att möta tillsammans med branschkollegor.

I samarbete med Christoffer De Geer, vice VD på kryptoväxlaren BTCX, har vi på Dataföreningen skapat en innovationsgrupp för dig som vill skapa en egen kryptovaluta.

Läs mer om DIG Token Economy här

• Vad är då en innovationsgrupp? En digital innovationsgrupp (DIG) är ett premiumnätverk inom Dataföreningen som fokuserar på tillämpningen av värdeskapande digitalisering. Innovationer i det här sammanhanget är nya sätt att skapa värde. Utgångspunkten är en utmaning i din verksamhet och innehållet är målinriktat mot ett nytt uppnått värde som möter utmaningen.
  • Vilka kan vara med i innovationsgruppen? Innovationsgruppen riktar sig till dig som marknadsansvarig, kundansvarig, produktansvarig, konceptutvecklare eller innovationsansvarig.
  • Vad får jag ut av programmet? Innovationsgruppen hjälper dig att genomföra en lansering av din egen kryptovaluta, från initiering till drift.
  • När börjar jag och hur ofta träffas man? Programmet startar 22 januari 2019 och pågår fram till 18 juni 2019. Innovationsgruppen möts i en serie målinriktade program om fyra möten vardera. Mötena hålls på eftermiddagar under 4-5 timmar. Varje möte har ett tema som är ett steg på vägen mot målet. Mellan mötena arbetar du med steget internt hemma i din organisation.

Kontakta mig för att diskutera dina behov och se om detta kan vara något för dig!

Christer Berg
Verksamhetsansvarig Dataföreningen i Sverige