Skapa framtidens butik

Butiksdöd och ändrade köpmönster. Vilken är din plan för framtiden?

Förändringen inom retail är starkt teknikdriven och din innovationsförmåga är avgörande för att kunna omsätta digital teknik till kundnytta och affärsvärden. För att lyckas behöver du formulera en strategi och ta fram en innovationsplan.

Dataföreningen har i samarbete med Bobo af Ekenstam från Docere Intelligence lanserat en innovationsgrupp för dig som affärs- och verksamhetsutvecklare med fokus på New Retail och framtidens butik.

Målet är att ta fram en innovationsplan för hur just din verksamhet kan vidareutvecklas och skapa nya kundupplevelser. Tillsammans med andra i samma situation utvecklas du, får hjälp med dina utmaningar och samtidigt höra hur andra tacklar sina problem.

Här kan du läsa mer om DIG New Retail.

• Vad är då en innovationsgrupp? En digital innovationsgrupp (DIG) är ett premiumnätverk inom Dataföreningen som fokuserar på tillämpningen av värdeskapande digitalisering. Innovationer i det här sammanhanget är nya sätt att skapa värde. Utgångspunkten är en utmaning i din verksamhet och innehållet är målinriktat mot ett nytt uppnått värde som möter utmaningen.
  • Vilka kan vara med i innovationsgruppen? Gruppen riktar sig till affärs- och verksamhetsutvecklare inom retail som har mandatet att förändra affärsupplägg genom digitalisering
  • Vad får jag ut av programmet? Målet med innovationsgruppen är att ta fram en innovationsplan för hur din verksamhet kan vidareutvecklas med inriktning på New Retail.
  • När börjar jag och hur ofta träffas man? Programmet startar 24 januari 2019 och pågår fram till 20 juni 2019. Innovationsgruppen möts i en serie målinriktade program om fyra möten. Mötena hålls på eftermiddagar under 4-5 timmar. Varje möte har ett tema som är ett steg på vägen mot målet. Mellan mötena arbetar du med steget internt hemma i din organisation.

Kontakta mig för att diskutera dina behov och se om detta kan vara något för dig!

Verksamhetsansvarig Dataföreningen i Sverige
E-post: christer.berg@dfs.se