Datscha lanserar direktutdrag från Lantmäteriet

Datscha och InfoTrader startar ett samarbete som möjliggör att tillhandahålla FDS-utdrag från Lantmäteriets fastighetsregister i Datschas system. I det dagsaktuella FDS-utdraget som hämtas direkt online framgår till exempel ägare, taxeringsvärde samt om det finns särskilda rättigheter knutna till fastigheten till exempel servitut eller inteckningar.

Utdragen innefattar samtliga fastigheter inklusive småhus. Därmed erbjuds aktörer i finans- och fastighetsbranschen ett tidsbesparande och effektivt sätt till informationsinsamling i ett och samma system.

”Genom samarbetet med InfoTrader och vår nyutveckling i Datscha kan vi nu erbjuda våra kunder en efterfrågad funktion. Tjänsten riktar sig till våra befintliga användare,vilka på ett mycket enkelt sätt kommer kunna inhämta utdrag från Lantmäteriet direkt från vårt system”, säger Datschas VD Jacob Philipson.

Lansering av den nya funktionen sker i samband med Business Arena fastighetsmässa 18 september.

”Vi ser fram emot att vara samarbetspartner till Datscha och ser dem som en naturlig kanal för våra produkter då de är marknadsledande i Sverige på att tillhandahålla omfattande fastighetsinformation”, säger InfoTraders VD Fredrik Malmros.

Datscha samlar, matchar, paketerar och förmedlar information från de mest kvalitativa källorna på fastighetsmarknaden och gör den lättillgänglig via internet. InfoTrader är ett kunskapsföretag med bred kompetens inom områden som fastighets-, företags-, kart- och befolkningsinformation.

För ytterligare information kontakta:

Jacob Philipson, VD Datscha, 0703-89 51 55
Linda Claesson, Marknadschef, Datscha 0709-96 28 52