Datscha lanserar intervjuserie med fastighetsbranschens mest intressanta profiler

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2016 06:45 CET

En intervjuserie med branschens mest intressanta profiler där de pratar om de mest aktuella ämnena. Det är bakgrunden till att Datscha lanserar en serie med videointervjuer under namnet Datscha Talks. Den första säsongen består av 7 intervjuer på temat framtid, digitalisering och hållbarhet.

Den första säsongen av Datscha Talks spelades in under Business Arena i Stockholm och består av 7 stycken 10 minuters intervjuer av färgstarka profiler och opinionsbildare. Datscha publicerar en ny intervju varje måndag.

De som intervjuas den här säsongen är:

• Anna Heide, Hållbarhetschef SABO/MKB
  • Johan Skoglund, Vd JM
  • Fredrik Wirdenius, Vd Vasakronan
  • Maria Rankka, Vd Stockholms Handelskammare
  • Sanna Edling, Chef Utveckling och Hållbarhet HSB
  • Amanda Lundeteg, Vd Allbright
  • Fredrik Elland, Hållbarhetschef Castellum

”Datscha brinner för fastighetsbranschen och digitalisering. Därför har det varit otroligt lärorikt att göra Datscha Talks intervjuer. Digitalisering och hållbarhet innebär ju både utmaningar och möjligheter att fortsätta vara konkurrenskraftiga i framtiden och intervjupersonerna har kloka tankar och insikter som är spännande att ta del av säger Johan Hopstadius, Marknadschef Datscha.”

För mer information eller uttalanden kontakta:

Johan Hopstadius, Marknadschef Datscha AB, 0766-34 20 05, johan.hopstadius@datscha.com

Datscha AB erbjuder via en webbtjänst information om kommersiella fastigheter i Sverige, Finland och Storbritannien. I tjänsten Datscha finns bland annat information om ägarförhållanden, storlek, taxeringsvärden, hyresnivåer, förväntade kassaflöden, marknadsvärden mm. Datscha AB har över 700 företagskunder i sju länder vilka merparten är verksamma inom finans- eller fastighetsmarknaden. Datscha AB ingår i Stronghold-koncernen. www.datscha.se