KTI marknadsinformation finns nu i Datscha

KTI marknadsinformation finns nu i Datscha

Datscha Oy och KTI Finland har inlett ett samarbete vilket innebär att KTI:s oberoende marknadsinformation om finska fastighetsmarknaden kommer att distribueras via Datscha. Samarbetet är helt i linje med Datschas strategi att arbeta med marknadens ledande informationsleverantörer.

Samarbetet är inställt på att kombinera styrkorna av båda företagen. KTI är marknadsledare inom sitt område, och sedan lanseringen i Finland år 2010, har Datscha blivit en etablerad plattform på den finska fastighetsmarknaden.

För att prenumerera på KTI:s marknadsinformation via Datscha behöver kunderna ett avtal med både KTI och Datscha.

Marknaden har väntat på kombinationen av KTI:s data och Datschas webbaserade verktyg: "Det här är det bästa av två världar, vi använder KTI:s data såväl som Datschas tjänst och ser således synergier med att kombinera dem", säger Mikko Antila, Portfoliomanager på Ilmarinen Ömsesidiga Pensionsförsäkringsbolaget.

"KTI är erkänd som marknadsledande inom sitt område och dess oberoende uppgifter används flitigt av många av våra kunder. Vi ser fram emot att nu kunna distribuera en digital och elektroniskt interaktiv version av ”KTI Rent Bibeln” till sådana kunder genom Datscha", säger Markus Malamo, Country Manager Datscha Finland.

"Vi är glada över att kunna kapitalisera på Datschas teknik och att serva våra kunder med ännu en alternativ kanal för åtkomst av våra data", säger Hanna Kaleva, VD på KTI.

KTI:s data kommer att vara tillgängliga i Datscha från och med februari 2015.

För mer information: Markus Malamo, Country Manager, Datscha Oy, +358 44 989 2887
Hanna Kaleva, Managing Director, KTI Finland, +358 40 555 5269

KTI erbjuder den finska fastighetsmarknaden marknadsinformation med olika benchmarking-, research- och analystjänster. KTI är ett oberoende företag, vars service stöder kundernas produktivitet samt konkurrenskraft inom fastighetsmarknaden. För mer information: www.kti.fi